Nowy superszybki katamaran, który już wkrótce zasili flotę firmy Red Funnel, jest już prawie gotowy. Właśnie rozpoczynają się próby z jego udziałem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jednostka dołączy do floty przewoźnika jeszcze w lipcu. Właśnie odbyło się uroczyste nadanie nazwy jednostce.
Prom Red Jet 6, który powstał dla Red Funnel, będzie stanowił najnowocześniejszą jednostkę we flocie tego przewoźnika. Został on wyposażony w cztery silniki MTU Type 10V 2000 M72. Każdy z nich będzie dostarczał 900 kilowatów mocy, pozwalając rozwinąć jednostce prędkość 38 węzłów (ok. 70 kilometrów na godzinę).
Jak przyznał Mark Slawson, dyrektor techniczny w Red Funnel, liczba napędów została zwiększona z dwóch do czterech, co pozwoli na zwiększenie jej elastyczności. Silniki, które będą kontrolowane indywidualnie, można w dowolny sposób uruchamiać bądź z nich rezygnować.
„Korzystamy wyłącznie z silników MTU od lat 80., bo gwarantują one niski koszt eksploatacji, dając jednocześnie wyjątkowe korzyści w relacji mocy do ciężaru, co czyni je idealnymi dla realizowanej przez nas działalności, charakteryzującej się częstymi rozruchami i postojami” - wyjaśnił Mark Slawson.
Ponad 40-metrowa jednostka może zabrać na pokład 275 pasażerów i będzie największym statkiem we flocie przewoźnika. Red Jet 6 ma wyróżniać wysoka efektywność, jeśli chodzi o zużycie paliwa w porównaniu z innymi statkami, które już zasilają flotę firmy Red Funnel. Jeśli chodzi o zarządzanie środowiskowe, prom spełnia normę ISO 1400:1.
Red Jet 6, który powstał w stoczni Shemara Refit z East Cowes, jest pierwszą od 15 lat tego typu jednostką, która została zbudowana w Wielkiej Brytanii. Nowy statek będzie pływał pomiędzy Southampton a wyspą Wight. Przeprawa będzie zajmowała 23 minuty.
Red Funnel to firma, której tradycje sięgają 1820 r. Część z promów znajdujących się obecnie we flocie armatora była w latach 2003-2005 przebudowywana w stoczni „Remontowa” w Gdańsku.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju