Stena Line negocjuje z władzami portu Gdynia dostęp do nowej przestrzeni magazynowej z dostępem do Nabrzeża Puckiego, na południe od lokalizacji rampy RORO. Nabrzeże Puckie jest dla przewoźnika istotne, aby sprostać zapotrzebowaniu na zwiększająca się liczbę ładunków bez obsady, usługi magazynowania i transport tychże w bardziej efektywny sposób.
Na trasie z Karlskrony do Gdyni liczba przewożonych ładunków na naczepach roller trailer wzrasta. Gdy ładunek dotrze do terminalu Stena Line w porcie Gdynia jest przeładowywany z naczepy na naczepę mafi, która jest transportowana na pokładzie promu. Następnie, kiedy ładunek dotrze do Karlskrony jest ponownie przeładowywany na nową naczepę, którą dociera do odbiorcy w Skandynawii lub składowany jest w magazynie. Znaczna część ładunków musi być traktowana jako towar wrażliwy na wilgoć, w związku z tym zarówno przeładunek kompletacyjny (cross-docking), jak i magazynowanie muszą odbywać się w miejscach chronionych przed deszczem i śniegiem. W marcu tego roku zbudowano nowy magazyn namiotowy (54x20 metrów). Dostęp do powierzchni magazynowej na Nabrzeże Puckie jest dla przewoźnika istotne, aby sprostać zapotrzebowaniu na zwiększająca się liczbę ładunków bez obsady, usługi magazynowania i transport tychże w bardziej efektywny sposób.
Stena Line deklaruje, że w bardzo ścisłej korelacji współpracuje z portami i terminalami w celu rozwijania przewozu ładunków bez obsady, a także przesyłu cargo na naczepach typu roller trailer (mafi) w celu poprawy efektywności świadczonych usług. W przewozach towarowych dla klientów bardzo ważna jest dostępność, dlatego przewoźnik maksymalizuje wykorzystanie swoich pokładów.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych