Rząd zamierza dokończyć budowę drogi S3 i chce zrealizować północne obejście miasta wraz z budową tunelu Police-Święta – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 9 czerwca 2016 r. podczas IV Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie.
Minister Andrzej Adamczyk zadeklarował, że rząd chce skomunikować polskie porty z południem Europy.
Kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju portów morskich w Szczecinie i w Świnoujściu mają nie tylko inwestycje portowe, ale również inwestycje infrastrukturalne dostępu do portów od strony lądu – dodał minister.
Szef resortu infrastruktury i budownictwa podkreślił jak ważne jest dokończenie drogi ekspresowej S3. Trasa ta ma strategiczne znaczenie dla układu komunikacyjnego Polski zachodniej. Jest też ważną drogą europejską. Stanowi fragment trasy międzynarodowej E65. Dokończenie S3 zapewni połączenie drogowe z południowymi granicami Polski i z Czechami. Obecnie dostęp do portów morskich odbywa się przez drogi niemieckie prowadzące do portu w Rostoku.
Minister Adamczyk zaznaczył, że dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej polskich portów ważna jest także poprawa stanu infrastruktury krajowych linii kolejowych wchodzących w skład międzynarodowych ciągów komunikacyjnych sieci TEN-T, a w szczególności magistrali kolejowych E59 i CE59 oraz E65 i CE65.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu dysponują dobrze rozbudowanym systemem połączeń z transportem lądowym. Są one bowiem elementem Transeuropejskiej Sieci Transportowej TENT-T. Oba porty mają dogodne połączenia kolejowe poprzez tzw. „magistralę nadodrzańską”, łączącą je z przemysłowymi ośrodkami zachodniej i południowej Europy.
Zadania inwestycyjne w zakresie poprawy stanu technicznego zarówno infrastruktury stanowiącej bezpośredni dostęp do portów, jak i linii stanowiących połączenie portów Szczecin i Świnoujście, były realizowane w ramach Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych do 2015 r. oraz będą kontynuowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku.
IV Międzynarodowy Kongres Morski odbył się w dniach 8-10 czerwca 2016 r. w Szczecinie.
Kongres jest platformą dla międzynarodowej współpracy branży morskiej i forum do dyskusji o szeroko pojętej gospodarce morskiej. Biorą w nim udział przedstawiciele środowiska morskiego, a także przedsiębiorcy, politycy, naukowcy i samorządowcy. W programie Kongresu znajdą się panele dyskusyjne, interdyscyplinarne warsztaty, debaty i wykłady plenarne.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?