Amerykański armator Royal Caribbean (RCC) złożył zamówienie na czwarty wycieczkowiec klasy Quantum. Zbuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft. Statek będzie mógł pomieścić 4,1 tys. pasażerów i ma być oddany do użytku w 2019 roku.
Armator ma w swojej flocie już dwie jednostki klasy Quantum. Najnowsza z nich to Anthem of the Seas, który został zwodowany 21 lutego 2015 roku. Obecnie RCC prowadzi budowę dwóch nowych wycieczkowców – Ovation of the Seas (ma być ukończony w 2016 roku) oraz omawianej jednostki, która nie otrzymała jeszcze nazwy. Oba statki będą prawdopodobnie obsługiwały rejsy z Chin.
- Zamówienie nowych jednostek to jasne świadectwo, że poprzednie nasze statki lasy Quantum okazały się sukcesem – skomentował Richard D. Fain, prezes RCC. W związku z budową statków wzrosną znacząco wydatki armatora. Przez najbliższe 5 lat wyda on bowiem około 7,8 mld dolarów.
Statki klasy Quantum mają opinię najbardziej zaawansowanych technologicznie statków pasażerskich. Oferują mnóstwo usług zapewniających bezpieczeństwo i komfort swoim pasażerom, m.in połączenie internetowe na pełnym morzu, szybkie wejście na pokład oraz możliwość śledzenia bagażu przez klientów na każdym odcinku ich podróży.
W najnowszych modelach statków goście będą mieli do dyspozycji prawdziwe perły technologiczne: "RipCord by iFLY", czyli pierwszą w historii okazję do uprawiania spadochroniarstwa na pełnym morzu, "North Star"- specjalnie przystosowaną gondolę pozwalającą podziwiać widoki z wysokości kilku pięter nad statkiem, "SeaPlex" , największy kompleks sportowy i wypoczynkowy na morzu, oraz "Bionic Bar"- obsługiwany przez barmanów-robotów.
Statki wyposażone będą również w wirtualne balkony: 80-calowe ekrany LED-owe, pozwalające podziwiać krajobraz morski w rzeczywistym czasie.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych