Podczas ostatniego posiedzenia TSA członkowie rady stwierdzili, że stabilizacja i wyrównanie poziomu frachtu jest konieczne, aby sprostać prognozowanemu przez TSA popytowi na przewozy w drugim kwartale tego roku. Rekomendacja ponadto ma za zadanie pomóc armatorom zwiększyć przychody i zrekompensować poniesione przez nich koszty w związku z zatłoczeniem w zachodnich portach USA.
Jak podaje Shanghai Containerized Freight Index, na początku maja fracht ten wynosił w relacji do portów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych 1783 USD/FEU, a do portów wschodniego wybrzeża – 3605 USD.
Przypomnijmy, że TSA grupuje armatorów z m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Tajwanu, Chin, Pakistanu, Filipin. Porozumienie zostało zawarte w 1989 roku i ma na celu regulowanie rynku transportu oceanicznego pomiędzy Azją i Stanami Zjednoczonymi.
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia