Podczas ostatniego posiedzenia TSA członkowie rady stwierdzili, że stabilizacja i wyrównanie poziomu frachtu jest konieczne, aby sprostać prognozowanemu przez TSA popytowi na przewozy w drugim kwartale tego roku. Rekomendacja ponadto ma za zadanie pomóc armatorom zwiększyć przychody i zrekompensować poniesione przez nich koszty w związku z zatłoczeniem w zachodnich portach USA.
Jak podaje Shanghai Containerized Freight Index, na początku maja fracht ten wynosił w relacji do portów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych 1783 USD/FEU, a do portów wschodniego wybrzeża – 3605 USD.
Przypomnijmy, że TSA grupuje armatorów z m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Tajwanu, Chin, Pakistanu, Filipin. Porozumienie zostało zawarte w 1989 roku i ma na celu regulowanie rynku transportu oceanicznego pomiędzy Azją i Stanami Zjednoczonymi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania