Podczas ostatniego posiedzenia TSA członkowie rady stwierdzili, że stabilizacja i wyrównanie poziomu frachtu jest konieczne, aby sprostać prognozowanemu przez TSA popytowi na przewozy w drugim kwartale tego roku. Rekomendacja ponadto ma za zadanie pomóc armatorom zwiększyć przychody i zrekompensować poniesione przez nich koszty w związku z zatłoczeniem w zachodnich portach USA.
Jak podaje Shanghai Containerized Freight Index, na początku maja fracht ten wynosił w relacji do portów zachodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych 1783 USD/FEU, a do portów wschodniego wybrzeża – 3605 USD.
Przypomnijmy, że TSA grupuje armatorów z m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Tajwanu, Chin, Pakistanu, Filipin. Porozumienie zostało zawarte w 1989 roku i ma na celu regulowanie rynku transportu oceanicznego pomiędzy Azją i Stanami Zjednoczonymi.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych