16 listopada otwarto największy projekt infrastrukturalny w historii niepodległej Łotwy. Do użytku oddany został wielki terminal masowy na wyspie Krievu w porcie Ryga.
Kompleks składa się z czterech nabrzeży dla masowców o łącznej długości 1,180 metrów (i głębokości 15,5 metra) oraz potrzebnej infrastruktury drogowej, kolejowej i komunikacyjnej. Przepustowość terminala będzie wynosić 20 mln ładunków masowych rocznie. Inwestycja kosztowała aż 133,6 mln euro.
Projekt rozpczął się już w 2006 roku. Tyle czasu było potrzeba na sporządzenie rzetelnych analiz środowiskowych, sporządzenie projektu technicznego i pozyskanie środków z Unii i wreszcie samą budowę.
- To miejsce, które jeszcze 10 lat temu ktoś nazwałby nieużytkiem, jest teraz nowoczesnym terminalem na równi z portami na ałym świecie. W powstanie inwestycji swoje siły włożyli wszyscy pracownicy naszego portu jak i generalny wykonawca, firma BMGS S. - czytamy w oświadczeniu zarządu portu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej