16 listopada otwarto największy projekt infrastrukturalny w historii niepodległej Łotwy. Do użytku oddany został wielki terminal masowy na wyspie Krievu w porcie Ryga.
Kompleks składa się z czterech nabrzeży dla masowców o łącznej długości 1,180 metrów (i głębokości 15,5 metra) oraz potrzebnej infrastruktury drogowej, kolejowej i komunikacyjnej. Przepustowość terminala będzie wynosić 20 mln ładunków masowych rocznie. Inwestycja kosztowała aż 133,6 mln euro.
Projekt rozpczął się już w 2006 roku. Tyle czasu było potrzeba na sporządzenie rzetelnych analiz środowiskowych, sporządzenie projektu technicznego i pozyskanie środków z Unii i wreszcie samą budowę.
- To miejsce, które jeszcze 10 lat temu ktoś nazwałby nieużytkiem, jest teraz nowoczesnym terminalem na równi z portami na ałym świecie. W powstanie inwestycji swoje siły włożyli wszyscy pracownicy naszego portu jak i generalny wykonawca, firma BMGS S. - czytamy w oświadczeniu zarządu portu.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?