promyskat.pl
Rosja przymierza się do rozbudowy sieci transportowej na Dalekim Wschodzie. Ważnym jej ogniwem ma być komunikacja promowa. Nowe regularne linie miałyby obsługiwać nowoczesne promy.
Projekty dwóch nowych jednostek, które miałyby obsługiwać dla Rosji linie promowe na Dalekim Wschodzie, znajdują się już w zaawansowanej fazie projektowania.
Zgodnie z założeniami, pierwszy z promów miałby obsługiwać połączenia z położoną na Oceanie Spokojnym wyspą Sachalin. Wstępna koncepcja promu kolejowego przystosowanego do żeglugi na wodach pokrytych lodem prezentowa była już wcześniej.
Centralną częścią projektu uruchomienia drugiej linii promowej jest Kamczatka. Wizualizacje oparte na założeniach projektowych, które miałby spełniać prom obsługujący ten półwysep, zaprezentowała niedawno firma Ricochet.
Zwrócono uwagę na podobieństwo tego promu do jednostki Pasio per Formentera, która pływa w barwach Balearia. Nie jest ono jednak całkiem przypadkowe. To właśnie firma Ricochet zaprojektowała ten prom dla hiszpańskiego przewoźnika.
Nie tylko rosyjski rząd przymierza się do uruchomienia regularnych połączeń promowych na Dalekim Wschodzie. Głośno o tym mówi również firma St. Peter Line. Rosyjskie przedsiębiorstwo zapowiedziało już wcześniej, że zamierza rozwijać siatkę swoich połączeń także poza Morzem Bałtyckim. Plany te nabierają teraz coraz bardziej realnych kształtów, a połączenie pomiędzy Władywostokiem a Szanghajem miałoby ruszyć już nawet w 2017 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania