W środę w nocy (13 maja br.) do nabrzeża Holenderskiego w MTMG – Morskim Terminalu Masowym Gdynia przybił masowiec japońskiego armatora K-LINE o nazwie m/v „Cape Keystone” (DWT 179 250, długość 291,92 metra, szerokoś 45 metrów), który przywiózł rekordową ilość 110 479 ton węgla koksującego, załadowanego w australijskim terminalu Hay Point.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy to już drugi rekord Portu Gdynia ustanawiany w MTMG. Pierwszy dotyczył największego statku z ładunkiem obsłużonego kiedykolwiek w gdyńskim porcie i od 18 marca 2015 r. należy do m/v „Bulk Switzerland” (DWT 181 709).
Wizyta masowca m/v „Cape Keystone” stanowi kolejny krok MTMG - Morskiego Terminalu Masowego Gdynia w dążeniu do poprawy jakości oferowanych usług oraz stanowi potwierdzenie znaczącej pozycji rynkowej terminala na Bałtyku. Nowy „rekordzista” trafił w dobre portowe ręce, które gwarantują szybką, sprawną i fachową obsługę. Dzięki doświadczeniu płynącemu z obsługi poprzednich olbrzymów oraz nowoczesnemu wyposażeniu technicznemu i zaangażowaniu całej załogi MTMG zapewnia, że nawet aktualny rekordzista nie zabawi w porcie dłużej niż niespełna 5 dni.
- MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia – jest nowoczesnym terminalem uniwersalnym gotowym obsłużyć różnego rodzaju ładunki, wymagające wysokiej jakości usług i zachowania europejskich norm ekologicznych – stwierdza Bogdan Buczko, prezes MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. – Ustanawiane przez nasz terminal rekordy przeładunkowe potwierdzają, iż jesteśmy dobrą i rozpoznawalną marką, która pozwala utrzymać nam wysoką pozycję wśród terminali masowych na Morzu Bałtyckim. W ostrej walce o rynek wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, starając się być jeszcze bardziej atrakcyjnym partnerem biznesowy…
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek