Polska Żegluga Morska chce konkurować na pogrążonym w kryzysie rynku przewozów przy pomocy najmłodszej od lat 70. floty.
Obecnie średni wiek statków armatora to siedem lat. Krzysztof Gogol z PŻM wylicza korzyści z odmłodzenia floty. - Niższa średnia wieku oznacza, że flota składa się ze statków nowoczesnych, naszpikowanych elektroniką, którą o wiele rzadziej się psują i są o wiele bardziej bezpiecznie dla załóg - tłumaczył na antenie Radia Szczecin Gogol.
Obecnie indeksy frachtowe są najniższe od lat, przez co zbankrutowało kilku dużych światowych armatorów. W ramach walki z kryzysem PŻM redukuje i odmładza flotę i wstrzymuje odbiór kolejnych statków zamówionych w chińskich stoczniach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej