Polska Żegluga Morska chce konkurować na pogrążonym w kryzysie rynku przewozów przy pomocy najmłodszej od lat 70. floty.
Obecnie średni wiek statków armatora to siedem lat. Krzysztof Gogol z PŻM wylicza korzyści z odmłodzenia floty. - Niższa średnia wieku oznacza, że flota składa się ze statków nowoczesnych, naszpikowanych elektroniką, którą o wiele rzadziej się psują i są o wiele bardziej bezpiecznie dla załóg - tłumaczył na antenie Radia Szczecin Gogol.
Obecnie indeksy frachtowe są najniższe od lat, przez co zbankrutowało kilku dużych światowych armatorów. W ramach walki z kryzysem PŻM redukuje i odmładza flotę i wstrzymuje odbiór kolejnych statków zamówionych w chińskich stoczniach.
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego