• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przetarg na remont kolejowej północnej obwodnicy GOP

pc

06.04.2018 22:03 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przetarg na remont kolejowej północnej obwodnicy GOP

Partnerzy portalu

Przetarg na remont kolejowej północnej obwodnicy GOP - GospodarkaMorska.pl

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na rewitalizację północnej obwodnicy towarowej Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Wartość prac - na które złoży się m.in. wymiana części torów, przebudowa sieci trakcyjnej i niektórych stacji - jest szacowana na ponad 360 mln zł.

Jak podała spółka w piątkowym komunikacie, przetarg dotyczy wykonania prac na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka. To część północnej obwodnicy towarowej GOP. Remonty mają być przeprowadzone w latach 2019-2023.

Przedstawiciele PKP PLK zaznaczają, że rewitalizacja odcinka Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Siemianowice Śląskie – Dąbrówka Mała – Katowice Szopienice Północne oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych. „Dzięki pracom, znacząco usprawni się ruch kolejowy w ważnym społecznie i gospodarczo regionie. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów, a to zwiększy konkurencyjność kolei względem transportu drogowego oraz przyczyni się do ochrony środowiska. Inwestycja korzystnie wpłynie na rozwój gospodarczy Śląska” - podał Jacek Karniewski ze spółki PKP PLK.

Choć na odcinkach, które zostaną poddane rewitalizacji, obecnie prowadzony jest ruch towarowy, to mogą one być również wykorzystane jako linie objazdowe pociągów pasażerskich. W ramach prac, które wykonane zostaną w systemie „projektuj i buduj”, zakłada się m.in. przebudowę stacji Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne. Ponadto będzie kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, zostaną wymienione tory na długości ok. 49 km.

„Istotne dla obsługi ruchu towarowego będzie zapewnienie sprawnych przejazdów, dzięki wymianie 78 rozjazdów. Odnowionych zostanie też 58 obiektów inżynieryjnych. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa 5 przejazdów kolejowo-drogowych” - wskazał Karniewski.

Sprawną obsługę stacji, większą przepustowość i poziom bezpieczeństwa mają zapewnić nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Po rewitalizacji pociągi towarowe pojadą zdecydowanie szybciej, dzięki temu po odnowionych trasach sprawniej pojedzie większa liczba pociągów.

Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka" o wartości ponad 360 mln zł netto będzie współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.