ew
Wartostrada, czyli ciąg pieszo-rowerowy ciągnący się wzdłuż rzeki Warty, ma zostać przedłużony o odcinek pod mostem Chrobrego, czyli od cypla nad Wartą za ul. Estkowskiego. Docelowo trasa ta w strefie śródmiejskiej ma mieć długość ok. 10 km.
Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zadeklarował, że na czerwcowej sesji Rady Miasta Poznania złoży wniosek o zabezpieczenie środków w budżecie miasta na realizację wydłużenia ścieżki.
„Dzięki temu będzie można zlecić wykonanie projektu, który powstanie jeszcze w tym roku. W przyszłym roku planowana jest natomiast realizacja tej części Wartostrady” – podkreślił.
Biuro prasowe poznańskiego magistratu wskazało, że obecne założenia dotyczące budowy ścieżki pieszo-rowerowej Wartostrada przewidują jej wydłużenie od ul. Czartoria w kierunku Mostu Chrobrego.
„Nieuregulowane kwestie związane z własnością działek sprawiły, że ścieżka miała się kończyć tuż za mostem. W ostatnim czasie Miastu udało się jednak uporządkować stan prawny działek nad Wartą i odzyskało własność dwóch z nich na cyplu. Umożliwia to poprowadzenie Wartostrady przez cypel do ul. Estkowskiego” – podkreślono w komunikacie Urzędu Miasta Poznania.
Dodano, że odcinek Wartostrady od Mostu Rocha poprzez Most Chrobrego do Garbar jest jedną z najpopularniejszych tras rekreacyjno-sportowych w Poznaniu. „Rozbudowa trasy wpłynie też korzystnie na zagwarantowanie użytkownikom Wartostrady właściwego i bezpiecznego przejazdu na północ Poznania” – podkreślono.
Wartostrada, czyli ciąg pieszo-rowerowy ciągnący się wzdłuż rzeki Warty budowany jest w Poznaniu fragmentami od 2011 roku. Docelowo, trasa ta w strefie śródmiejskiej ma mieć długość ok. 10 km.
Umowę na dofinansowanie Wartostrady z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego władze Poznania podpisały we wrześniu ub. roku. Poza budową i modernizacją dróg rowerowych, w ramach projektu, planowany jest również montaż wzdłuż całej trasy energooszczędnego oświetlenia, monitoringu wizyjnego, a także m.in. stworzenie stojaków rowerowych oraz samoobsługowych punktów naprawy rowerów.
Łączny koszt inwestycji to ok. 22 mln zł. Z budżetu Miasta na cel przeznaczono ok. 16 mln zł; reszta środków pochodzi z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny