• <
PZT_1100x200_gif_2020

Porty Szczecin i Świnoujście obsłużą więcej towarów

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Porty Szczecin i Świnoujście obsłużą więcej towarów
Porty Szczecin i Świnoujście obsłużą więcej towarów - GospodarkaMorska.pl

pc/plk-sa.pl

21.11.2018 Źródło: własne

W portach Szczecin i Świnoujście poprawi się transport kolejowy. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie robót w zachodniopomorskich portach. Efektem prac będzie sprawniejsza obsługa większej liczby towarów oraz możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów. Inwestycja jest elementem programu poprawy dostępu kolejowego do Morza Bałtyckiego.

PKP Polskie Linie Kolejowe Spoprawią dojazdy pociągów towarowych do portów morskich. Dzięki przebudowie stacji Szczecin Port Centralny i Świnoujście oba porty będą mogły obsługiwać dłuższe pociągi, a przewoźnicy towarowi zwiększą możliwości dzięki skróceniu, od kilku do kilkudziesięciu minut, czasu ładunku i rozładunku towarów. Tym samym porty będą mogły przyjmować i odprawiać znacznie więcej ładunków, co wpłynie na wzrost konkurencyjności przewozów towarowych.

Towary pojadą sprawniej do portów morskich

Budowa obejmie stacje Szczecin Port Centralny i Świnoujście – infrastrukturę kolejową w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych, oraz terminal kontenerowy Ostrów Grabowski (teren Portu Szczecin) i tory zdawczo-odbiorcze (teren Portu Świnoujście). 

W Szczecinie i w Świnoujściu planowane prace obejmują przebudowę ok. 160 km torów, 3 wiadukty i most. Planowana jest także elektryfikacja wybranych obszarów infrastruktury. Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy bezpieczeństwo przewozu ładunków. Podobne prace na ok. 5 km torów będą wykonane na obszarze terminala kontenerowego Ostrów Grabowski.

W Porcie Handlowym Świnoujście planowana jest budowa trzech torów zdawczo-odbiorczych o długości ok. 2 km. Efektem tych prac będzie sprawniejsza obsługa towarów w portach, możliwość wjazdu cięższych i dłuższych składów, czyli przeładunek większej ilość towarów. W efekcie prac wzrośnie punktualność i szybkość przejazdu pociągów, co wpłynie na wzrost konkurencyjności kolejowego transportu towarowego. Projekt pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” finansowany jest z instrumentu unijnego „Łącząc Europę” (CEF).

Stocznia Szczecińska z połączeniem kolejowym


Dzięki wykonanym pracom PKP Polskich Linii Kolejowych od Szczecina Niebuszewo do Stoczni Szczecińskiej, stocznia odzyskała, zawieszone w 2008 r., połączenie z siecią kolejową. Wymieniono m.in. uszkodzone szyny, podkłady, uzupełniono tłuczeń. Oczyszczono teren z drzew i krzewów. Tor oraz rozjazdy zostały wyregulowane i wypoziomowane. Remont rozpoczął się w 2016 r. a zakończył w kwietniu tego roku Przywrócone połączenie kolejowe zwiększyło możliwości produkcyjne stoczni. Inwestycja realizowana była z budżetu państwa.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32425,00 $ tona 0,09% 5 maj
 Cynk 2935,00 $ tona -0,81% 5 maj
 Aluminium 2446,00 $ tona 0,49% 5 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.