Port w Frederikshavn, port w Göteborgu i Stena Line AB zawarły partnerstwo strategiczne, koncentrując się na promowaniu drogi morskiej między dwoma portami.
Port w Frederikshavn, port w Göteborgu i Stena Line AB zawarły partnerstwo strategiczne, koncentrując się na promowaniu drogi morskiej między dwoma portami.
Partnerzy zobowiązali się do określenia możliwości rozwoju i zbadania perspektyw dla przyszłych inwestycji po obu stronach cieśniny Kattegat.
U podstaw partnerstwa leży rosnący przepływ towarów na linii Szwecja - Dania. Rocznie, podczas rejsów Stena Line między Frederikshavn i Göteborgiem transportowanych jest ponad 170 000 ciężarówek i 336 000 samochodów osobowych, co czyni tę trasę jednym z najbardziej używanych szlaków morskich w Europie.
Wzmocnione i zmodernizowane połączenie morskie między Frederikshavn i Göteborgiem jest więc niezbędne, aby zapewnić płynny ruch w przypadku zwiększonego przepływu pasażerskiego w całej Zelandii. Nowe partnerstwo strategiczne ma więc wielkie znaczenie nie tylko dla regionu, ale także dla ruchu i przepływu towarów do / z Europy kontynentalnej.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju