• <
PZT_980x120_gif_2020

Port w Antwerpii ma nową śluzę

Strona główna Porty, logistyka Port w Antwerpii ma nową śluzę
Port w Antwerpii ma nową śluzę - GospodarkaMorska.pl
25.05.2016 Źródło: własne

Śluza Kieldrecht została niedawno oddana do użytku, tym samym zakończył się jeden z  największych projektów przeprowadzanych w ostatnich latach.

Do tej port miał do dyspozycji śluzę Kallo, która jest już niewystarczająca na potrzeby jego potrzeby. Nowa śluza zlokalizowana jest na lewym brzegu Skaldy, przy połączeniu morskim rzeki i kanału Waasland. Autorzy projektu mają nadzieję, że jej budowa poprawi dostęp do terenów na lewym brzegu Skaldy, co ma zapewnić wzrost obrotów w porcie.

Kieldrecht w liczbach

długość -  500 m

szerokość - 68 m

głębokość - 17,8

materiał – 22 tys. ton stali (trzy razy więcej niż użyta do budowy Wieży Eiffela)

rozpoczęcie budowy – 11.2011 r.

***
Port w Antwerpii i jego zaplecze zajmuje większą powierzchnię niż porty w Rotterdamie, Hamburgu i Amsterdamie razem wzięte. Jest drugim co do wielkości portem europejskim, zajmuje powierzchnię 13 tysięcy ha i zatrudnia prawie 150 tysięcy ludzi, dostarczając Flandrii 9% PKB.
Mało kto wie, że prawie wszystkie banany, które trafiają do Europy, docierają wpierw do portu w Antwerpii. Rocznie wyładowywane jest tu 1,5 mln ton bananów i ok. 2 mln ton innych owoców. Ale Antwerpia nie chce być postrzegana jedynie jako port przeładunkowy i dlatego oferuje coraz więcej operacji związanych z usługami wartości dodanej. Dzięki swojemu położeniu – 80 km w głębi lądu – port posiada znakomitą komunikację żeglugą śródlądową z Holandią, Niemcami, Francją, Szwajcarią.

Rocznie dociera tu ok. 70 tysięcy barek, które dzięki systemowi BTS pozwalają na sprawne załadowywanie i rozładowywanie frachtów. Wybudowany w latach 90-tych kanał Alberta połączył Port Antwerpia z Portem Liege (dł. 130 km) i w związku z tym możliwe jest bezpośrednie przepłynięcie drogami śródlądowymi z Morza Północnego do Morza Czarnego. Ponadto wszystkie terminale w porcie posiadają własne połączenia kolejowe. Każdego dnia dociera tu około 250 pociągów towarowych. Usytuowanie portu sprawia, że jest on z jednej strony bramą do Europy dla firm z Chin i Dalekiego Wschodu, a z drugiej strony dla dużego rynku w krajach Europy Wschodniej. W maju w porcie uruchomiono bezpośrednie połączenie towarowo-kolejowe z Chinami. Badania prowadzone przez Szkołę Zarządzania w Antwerpii pokazują, że w Europie Chińczycy są już właścicielami lub posiadają udziały w blisko 5 tysiącach firm.

Antwerpia należy do najszybciej rozwijających się portów w Północno-Zachodniej Europie i powoli zdobywa pozycję lidera w handlu z Ameryką Północną i Południową oraz Afryką i Środkowym Wschodem. Aby sprostać temu rozwojowi, rząd flamandzki wraz z władzami portu planują zainwestować w infrastrukturę okołoportową 10 mld euro, z czego 7 mld przypadnie na transport intermodalny. Towary przeładowywane w porcie Antwerpia transportowane są w 55% ciężarówkami, w 35% barkami, a pozostałe koleją.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_szczecin_390x100_2020
port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 47,91 $ baryłka  0,34% 02:55
 Cyna 18681,00 $ tona -0,74% 24 lis
 Cynk 2745,00 $ tona -0,40% 24 lis
 Aluminium 1964,00 $ tona -0,25% 24 lis
 Pallad 2385,00 $ uncja  0,05% 02:55
 Platyna 965,75 $ uncja  -0,43% 02:55
 Srebro 23,26 $ uncja  -0,21% 02:55
 Złoto 1808,70 $ uncja  0,01% 02:55
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.