• <
ATC_CARGO_TOP

Port Gdynia: oferta PORR SA najkorzystniejsza w przetargu ws. obrotnicy

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Port Gdynia: oferta PORR SA najkorzystniejsza w przetargu ws. obrotnicy
Port Gdynia: oferta PORR SA najkorzystniejsza w przetargu ws. obrotnicy - GospodarkaMorska.pl

jk

23.06.2017 Źródło: PAP

Oferta złożona przez PORR SA Warszawa została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę obrotnicy nr 2 w porcie w Gdyni – poinformował port na swojej stronie internetowej. Obrotnica ma być gotowa na początku 2018 roku.

Przedstawiciele portu w Gdyni od kilku lat podkreślają, że realizacja obrotnicy, która pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu, jest strategicznym przedsięwzięciem dla przyszłości firmy. Projekt zgłoszony został do dofinansowania unijnego z programu POIiŚ 2014-2020.

Oferta złożona przez PORR SA Warszawa otrzymała maksymalną ilość punktów, sto. Była oceniana pod względem ceny ofertowej brutto, terminu wykonania oraz doświadczenia zawodowego kierownika budowy. „Wykonawca PORR SA zobowiązał się wykonać przedmiot zamówienia za całkowitą cenę ryczałtową ponad 27,7 mln zł brutto, która była ceną najniższą spośród złożonych ofert” – poinformowano. Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto.

Wykonawca zaproponował rozbudowę obrotnicy w ciągu sześciu miesięcy oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium.

Zamówienie dotyczące pierwszej fazy realizacji obrotnicy obejmuje przede wszystkim zburzenie pirsu nr 3 o długości 240 metrów (Nabrzeże Gościnne), które port kupił od stoczni Marynarki Wojennej w styczniu 2014 roku.

W przetargu nieograniczonym na wykonanie I fazy obrotnicy nr 2 swoje oferty, oprócz PORR SA złożyły cztery firmy (Strabag sp. z o.o., Energopol Szczecin SA, NDI SA Sopot, Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o.) oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków.

Dyrektor ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) SA, Leszek Jurczyk na początku czerwca powiedział PAP, że liczy na podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie budowy w najbliższych miesiącach.

Zakłada się, że dzięki nowej obrotnicy do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o dł. do 400 m. Aktualnie mogą wpływać statki o maksymalnej długości ok. 320-330 metrów (masowce) i ok. 240 m (kontenerowce).

W latach 2018-2020 w porcie planowane jest poszerzenie do 280 m i pogłębienie do 17 m zewnętrznego toru podejściowego (realizowane przez Urząd Morski w Gdyni) oraz pogłębienie akwenów wewnątrz portu do 16 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego portu do ok. 140 m i przebudowę nabrzeży przyległych do Kanału Portowego (realizowane przez ZMPG S.A.).

Aktualna Strategia rozwoju Portu Gdynia zakłada, że w roku 2027 zdolność przeładunkowa portu wyniesie ok. 44,5 mln ton, a przeładunki 32 mln ton, w tym 2/3 będą stanowiły przeładunki drobnicy skonteneryzowanej i ro-ro, a 1/3 ładunki masowe. W 2016 r. port przeładował 19,5 mln ton, o 7,4 proc. więcej niż w 2015 r.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33055,00 $ tona 0,39% 16 cze
 Cynk 2972,00 $ tona -0,47% 16 cze
 Aluminium 2454,00 $ tona -0,16% 16 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.