• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Podlaskie: PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii przy wschodniej granicy

pc

06.04.2018 15:20 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Podlaskie: PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii przy wschodniej granicy

Partnerzy portalu

Podlaskie: PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii przy wschodniej granicy - GospodarkaMorska.pl

PKP PLK ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej 59 od Chryzanowa do granicy z Białorusią oraz inwestycje na kolejowym przejściu granicznym w Siemianówce (Podlaskie). Przetargowe oferty firmy mogą składać do 11 maja.

Szacunkowa wartość tego zamówienia (w systemie projektuj i buduj) to 132 mln zł.

Głównym efektem planowanych prac ma być - jak podkreśla PKP PLK w piątkowym komunikacie prasowym - poprawa stanu linii kolejowych przy wschodniej granicy, "sprawniejszy przewóz towarów" w rejonie przejścia w Siemianówce, większe bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Przetarg obejmuje również budowę urządzeń sterowania ruchem na linii 31 Hajnówka-Siemianówka.

Linia Chryzanów (stacja Zabłotczyzna) - granica państwa jest jednotorowa, to tzw. szeroki tor. Ma być zrewitalizowana, wymianie ma ulec 20 km toru i rozjazdów. "Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zwiększą poziom bezpieczeństwa przewozu ładunków oraz przepustowość linii. Nastawnia na stacji Siemianówka zostanie przebudowana i wyposażona w nowoczesne urządzenia komputerowe. Zapewnią one bezpieczną i sprawną jazdę pociągów w rejonie przygranicznym" - poinformował w komunikacie rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Prace będą także prowadzone m.in. na sześciu mostach na rzece Narewce, na trzynastu przejazdach kolejowo-drogowych będzie wymieniona nawierzchnia drogi, co ma poprawić bezpieczeństwo przejazdu.

"Wzmocnione obiekty inżynieryjne oraz nowy tor pozwolą na przejazd cięższych składów towarowych (o nacisku min. 245 kN/oś) z prędkością 60 km/h. Wyższa przepustowość linii ułatwi przejazd większej liczby pociągów" - dodaje Siemieniec.

Linia Chryzanów-granica państwa ma być dofinansowana z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020, z Funduszu Kolejowego i budżetu państwa. Ma kosztować ok. 100 mln zł netto - podaje PKP PLK. Prace mają być realizowane w latach 2018-2020.

Na stacji w Siemianówce zaplanowano wymianę torów; na trasie Siemianówka-Hajnówka będą budowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym, aby poprawić bezpieczeństwo przejazdu.

Mirosław Siemieniec poinformował, że inwestycja na kolejowym polsko-białoruskim przejściu granicznym Siemianówka-Swisłocz to także element większego projektu: "Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach (ośmiu) przejść granicznych, w tym toru szerokiego". Wartość tych prac to 32 mln zł netto. Będą finansowane z budżetu państwa w latach 2018-2022.

"Inwestycja pomoże gospodarce Podlasia. Dzięki bardziej konkurencyjnym przewozom ładunków po torach, będzie mniej tirów na drogach – to korzystne dla środowiska naturalnego" - dodaje rzecznik PKP PLK.

Inwestycje znajdują się w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.