pc
Cztery biura projektowe zgłosiły się do przetargu na opracowanie studium techniczno-środowiskowego planowanej drogi S16 Knyszyn-Ełk, fragmentu przyszłej trasy Via Carpatia. We wtorek otwarto przetargowe oferty.
Planowana droga ekspresowa S16 na odcinku z Knyszyna w województwie podlaskim do Ełku w województwie warmińsko-mazurskim ma mieć ok. 60 km.
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Białymstoku, który prowadzi przetarg poinformował w oficjalnej informacji z otwarcia ofert, że firmy zaproponowały od 4,7 mln zł (Schuessler - Plan Inżynierzy sp. z o.o) do 11 mln zł (Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt- Warszawa sp. z o.o.).
Pozostałe dwie oferty złożyły: Transprojekt Gdański sp. z o.o (6,3 mln zł) oraz TPF sp. z o.o.( ponad 8,7 mln zł). Wartość zamówienia to ok. 8,8 mln zł.
Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował PAP, że do połowy listopada potrwa sprawdzanie tych ofert. Dodał, że niewykluczone jest także przeprowadzenie procedury sprawdzenia, czy nie doszło do tzw. rażącego zaniżenia ceny.
Jak informowała wcześniej białostocka GDDKiA, przygotowanie tego studium jest pierwszym etapem prac nad budową tej drogi, która ma być elementem międzynarodowej trasy Via Carpatia wiodącej z północy na południe Europy.
W studium ma być wyznaczony tzw. korytarz S16 w minimum pięciu wariantach, ma być też przeprowadzona inwentaryzacja przyrodnicza. Studium ma być podstawą do ubiegania się przed GDDKiA w przyszłości decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Już wcześniej GDDKiA oceniała, że prace nad studium mogą potrwać do dwóch lat, a trasa S16 ma być - według obecnych założeń - gotowa do końca 2027 r.
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów
Na Białorusi bez zmian. Dyrektor spółki, która wybuduje białoruski port w Rosji, do niedawna siedział w więzieniu