ew
P&O Ferries zamierza w najbliższych latach nadal znacząco zwiększać wolumen frachtu przewożonego na trasie Zeebrugge-Tilbury. Będzie to możliwe dzięki przeniesieniu działalności do supernowoczesnego terminalu, który powstanie w angielskim porcie.
Budowa terminalu Tilbury2 da całkiem nowe możliwości brytyjskiemu armatorowi, który regularnie notuje wzrosty na linii Zeebrugge-Tilbury. Przewoźnik właśnie porozumiał się z władzami Forth Ports – operatorem portu w Tilbury. Dzięki temu, po zakończeniu inwestycji, jednostki należące do P&O Ferries będą cumować przy nowoczesnym, zbudowanym za 150 milionów funtów terminalu.
Taka zmiana pozwoli na zwiększenie dostępnej przestrzeni ładunkowej na trasie pomiędzy Belgią a Anglią. To umożliwi dalsze śrubowanie wyników, które już teraz są znakomite. W ubiegłym roku P&O Ferries osiągnęło na wspomnianej trasie najlepszy w historii rezultat. Dzięki korzystaniu z nowej infrastruktury, która powstanie w Tilbury, możliwe będzie poprawianie tych wyników. Stojąca na czele firmy Janette Bell przypomniała, że dzięki inwestycji, już w 2020 r. przepustowość portu wzrośnie do 600 tysięcy jednostek cargo rocznie, co będzie oznaczało jej potrojenie.
„Nie mogę się już doczekać bliskiej współpracy z zespołem z Forth Ports, ukierunkowanej na przeniesienie naszej działalności do supernowoczesnego terminalu” - powiedziała Janette Bell.
Nowa infrastruktura, która będzie usytuowana nad samą Tamizą, pozwoli przewoźnikowi na skrócenie czasu przeprawy o jedną godzinę – do siedmiu godzin i np. rozładunek w okolicach godziny 5:00, a co za tym idzie – na uniknięcie klientom porannego szczytu drogowego na drodze M25.
Zadowolenia z podpisanego właśnie porozumienia z P&O Ferries nie kryją również przedstawiciele Port Forths, którzy podkreślili, że dalsza długoterminowa współpraca obu tych podmiotów przyczyni się do dalszego silnego rozwoju brytyjskiej gospodarki, a także budowania kolejnych miejsc pracy.
Rozbudowa portu w Tilbury pozwoli też na dalszy rozwój firmie P&O Ferries, która jest jednym z kluczowych graczy na rynku europejskim. Rocznie promy operatora przewożą 8,4 miliona pasażerów oraz 2,3 miliona jednostek cargo.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024