• <
port_rezerwa_mega_1100_200

PKP LK inwestuje w zapewnienie dostępu do portów morskich

JK

16.02.2016 12:19 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski PKP LK inwestuje w zapewnienie dostępu do portów morskich
PKP LK inwestuje w zapewnienie dostępu do portów morskich - GospodarkaMorska.pl

Jednym z czołowych założeń PKP LK w nowej perspektywie finansowej jest poprawa dostępu kolejowego do dużych portów morskich w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu. Na poprawę dostępu do portu Gdynia PLK  przeznaczy 850 mln zł, portu Gdańsk 600 mln zł, natomiast koszt realizacji inwestycji poprawy dostępu do portu Szczecin i Świnoujście wynosi ok. 640 mln zł.

Prace obejmują modernizację, budowę i rozbudowę infrastruktury kolejowej oraz inwestycje umożliwiające obsługę rosnącego transportu morskiego z wykorzystaniem transportu kolejowego.

Realizacja projektów poprawi parametry techniczno-eksploatacyjne, zwiększy przepustowość oraz zlikwiduje ograniczenia prędkości. Na ważnych trasach towarowych, np. linia E 65 (tzw. „Węglówka”) i linia E 59 („Nadodrzanka”), pociągi pojadą z prędkością do 120km/h. Inwestycje przyczynią się do poprawy warunków obsługi przewozów intermodalnych oraz zwiększą bezpieczeństwo i płynność prowadzenia ruchu w Korytarzu Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie. Lepsze i efektywniejsze połączenie portów z siecią kolejową na terenie Polski oraz krajów Europy jest kluczowe, zarówno dla dalszego rozwoju portów, jak i poprawy konkurencyjności transportu kolejowego.

Zarządca infrastruktury w celu poprawy dostępności kolejowej do portów morskich, w ramach nowej perspektywy unijnej, modernizuje linię E 59 na odcinku Wrocław – Szczecin („Nadodrzanka”). Obecnie trwają m.in. prace koło Głogowa. Na poprawę odcinków linii Bytom Odrzański – Głogów oraz Głogów – Rudna Gwizdanów PLK przeznaczyła około 100 mln zł. Linia należy do kluczowych tras kolejowych w naszym kraju. Stanowi ważny element korytarza transportowego E 59 łączącego Skandynawię z południem Europy.

Kolejnym ważnym szklakiem towarowym, który zostanie wyremontowany jest linia 131, będąca magistralą łączącą Zagłębie Śląsko – Dąbrowskie z wybrzeżem. Planowane inwestycje dotyczą  również odcinka Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującego m.in. linie nr 201. Prace na tej linii (nr 201) obejmą m.in. elektryfikację linii na odcinku Maksymilianowo – Gdynia. Inwestycja ma na celu poprawę parametrów i przepustowości, co umożliwi skierowanie pociągów obsługujących port w Gdyni z ominięciem bardzo obciążonego odcinka Gdynia – Gdańsk – Tczew. Obecnie na wszystkie projekty realizowane jest studium wykonalności, a realizacja przewidywana jest na lata 2018-2022.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39625,00 $ tona 0,13% 19 paź
 Cynk 3706,00 $ tona -2,83% 19 paź
 Aluminium 3175,00 $ tona -0,13% 19 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.