• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Pierwszy w historii poszerzony kontenerowiec już na szlaku

01.07.2015 13:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy w historii poszerzony kontenerowiec już na szlaku
Pierwszy w historii poszerzony kontenerowiec już na szlaku - GospodarkaMorska.pl

Na trasę z Chin do Ameryki Południowej powrócił MSC Geneva - pierwszy w historii poszerzony kontenerowiec, należący do armatora MSC. Dzięki modernizacji w chińskiej stoczni Huarun Dadong (HRDD) jednostka może teraz pomieścić 6,3 tys. TEU w porównaniu do oryginalnych 4,86 tys. TEU.

Statek czarteruje obecnie niemiecka linia kontenerowców Reederei NSB, która zamówiła taką samą przebudowę dwóch kolejnych jednostek. - Nikt wcześniej podczas modernizacji nie rozcinał kontenerowca wzdłuż, od superstruktury do dziobu. My jesteśmy pierwsi. Dzięki temu udowodniliśmy, że poszerzanie tych jednostek jest możliwe. Jesteśmy ciekawi jak na to zareaguje rynek – powiedział Tim Ponath, dyrektor zarządzający Reederei NSB.

Niemcy twierdzą, że dzięki takiej modernizacji można powiększyć nośność statku do 20 proc. Dzięki temu kontenerowiec może transportować więcej ładunku oraz mieć lepszą stabilność i to przy takich samych kosztach operacyjnych. To pokazuje, że kupno używanego statku, a potem jego poszerzenie, może być bardziej opłacalne i szybsze, niż zamówienie nowej jednostki. Dodatkowo możliwość poszerzenia statku od 2 do 4 rzędów kontenerów zapewnia armatorom elastyczność.

Przebudowa MSC Geneva trwała 4 miesiące, ale włodarze Reederei NSB przewidują, że wraz z doświadczeniem stoczniowców w takich modernizacjach, skróci się także czas ich wykonania. - Takie rozwiązanie daje dużo korzyści. Powiększa się nośność jednostek, przedłuża ich żywotność i przy okazji chronimy środowisko, gdyż modernizacje generują mniej zanieczyszczeń niż złomowanie – powiedział Lutz Muller, dyrektor techniczny biura inżynieryjnego Technolog, odpowiedzialnego za analizę modernizacji MSC Geneva.

Kolejnymi jednostkami, które przejdą taką modernizację będą kontenerowce Buxhai oraz MSC Caarouge (także należące do armatora MSC).  - Najlepszymi kandydatami na poszerzanie są panamaxy wybudowane w 2005 roku. Według nas takie operacje mają wielki potencjał rynkowy. Otrzymaliśmy mnóstwo zapytań ze stron właścicieli kontenerowców przez ostatnie miesiące, więc widać zapotrzebowanie na nasze usługi – powiedział Bozidar Petrovic, odpowiedzialny za poszerzanie statków w stoczni HRDD.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.