30 kwietnia 2016 roku na terminalu PCC Intermodal w Kutnie odbyła się uroczystość, podczas której Sekretarz Prowincji Sichuan , Wang Dongming, dał znak odjazdu dla pierwszego regularnego pociągu Kutno – Chengdu. Operatorem połączenia na linii Kutno – Brześć jest PCC Intermodal. Na granicy Polsko – Białoruskiej 41 x 40’ kontenerów zostanie przeładowane na platformy szerokotorowe, skąd rozpocznie się ich dalsza podróż do Chin. Transit time pociągu z centralnej Polski (Kutno) do Chengdu wyniesie około 11 dni.
W czasie uroczystości partnerzy z Chin ogłosili oficjalne uruchomienie biura Chengdu w Polsce, a naczelnik Urzędu Celnego w Łodzi Kazimierz Gołygowski wręczył prezesowi PCC Intermodal, Dariuszowi Stefańskiemu oficjalny dokument, potwierdzający uruchomienie Magazynu Czasowego Składowania na terenie terminalu kontenerowego Kutno. W Kutnie krzyżują się główne szlaki komunikacyjne korytarzy: Wschód – Zachód i Bałtyk – Adriatyk. Kutno stało się symbolem połączenia nowego szlaku jedwabnego ze szlakiem bursztynowym.
Ładunki chińskie z Kutna będą dalej dystrybuowane w głąb Europy za pomocą sieci regularnych połączeń PCC Intermodal:
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania