30 kwietnia 2016 roku na terminalu PCC Intermodal w Kutnie odbyła się uroczystość, podczas której Sekretarz Prowincji Sichuan , Wang Dongming, dał znak odjazdu dla pierwszego regularnego pociągu Kutno – Chengdu. Operatorem połączenia na linii Kutno – Brześć jest PCC Intermodal. Na granicy Polsko – Białoruskiej 41 x 40’ kontenerów zostanie przeładowane na platformy szerokotorowe, skąd rozpocznie się ich dalsza podróż do Chin. Transit time pociągu z centralnej Polski (Kutno) do Chengdu wyniesie około 11 dni.
W czasie uroczystości partnerzy z Chin ogłosili oficjalne uruchomienie biura Chengdu w Polsce, a naczelnik Urzędu Celnego w Łodzi Kazimierz Gołygowski wręczył prezesowi PCC Intermodal, Dariuszowi Stefańskiemu oficjalny dokument, potwierdzający uruchomienie Magazynu Czasowego Składowania na terenie terminalu kontenerowego Kutno. W Kutnie krzyżują się główne szlaki komunikacyjne korytarzy: Wschód – Zachód i Bałtyk – Adriatyk. Kutno stało się symbolem połączenia nowego szlaku jedwabnego ze szlakiem bursztynowym.
Ładunki chińskie z Kutna będą dalej dystrybuowane w głąb Europy za pomocą sieci regularnych połączeń PCC Intermodal:
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?