• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Pierwszy niemiecki prom zasilany paliwem LNG już na trasie

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy niemiecki prom zasilany paliwem LNG już na trasie

Partnerzy portalu

Pierwszy niemiecki prom zasilany paliwem LNG już na trasie - GospodarkaMorska.pl

Pierwszy zbudowany od podstaw prom zasilany paliwem LNG wszedł na regularną trasę w Niemczech. Jednostka obsługuje od poniedziałku połączenie Cuxhaven-Helgoland.

Nowy prom, który służy od wczoraj osobom podróżującym pomiędzy miastem uzdrowiskowym na północy Niemiec oraz wyspą położoną na Morzu Północnym, ma 83 metry długości i 12,6 metra szerokości. Na pokład może zabrać 1048 pasażerów. Dysponuje też niewielką przestrzenią, która pozwala mu zabrać na pokład dwa kontenery o długości 20 stóp (2 TEU). Prom dodatkowo wyposażony jest we własny dźwig, który ułatwia proces załadunku.
 
Silnik LNG, w który wyposażono statek, pozwala mu rozwijać prędkość 20 węzłów (ok. 37 kilometrów na godzinę). Jak wyliczono, zastosowanie ekologicznego paliwa pozwoli na redukcję emisji CO2 o 570 ton (ograniczenie emisji o ok. 20 procent). Spowoduje też, że do atmosfery nie przedostanie się 15 ton związków siarki (redukcja o 99 procent) oraz 32 tony tlenków azotu (to aż 80 procent mniej niż w przypadku konwencjonalnego paliwa). Oznacza to, że prom będzie spełniał wszystkie wymogi dotyczące dopuszczalnego poziomu emisji.
 
Prom został ochrzczony w piątek, 11 grudnia. Podczas specjalnej uroczystości otrzymał nazwę Helgoland. Jednostka będzie pływać dla Reederei Cassen Eils. Decyzja o zamówieniu nowego, ekologicznego promu zapadła w kwietniu 2013 r. Właśnie wtedy firma wygrała kontrakt na obsługę połączenia Cuxhaven-Helgoland.
 
Budowa promu kosztowała 31,5 miliona euro (ok. 137 milionów złotych). Dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań, firma otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 4,175 miliona euro.
 
Firma Reederei Cassen Eils powstała w 1952 r. W swojej flocie posiada jeszcze cztery jednostki, które pływają z Cuxhaven, Bremerhaven i Büsum na wyspę Helgoland, a także pomiędzy Cuxhaven a wyspą Neuwerk. Rocznie promy Reederei Cassen Eils przewożą 230 tysięcy pasażerów.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.