PMK
Rosyjski terminal Jamał-LNG położony w Murmańsku wysłał swoją pierwszą dostawę do chińskiego odbiorcy.
LNG z Murmańska zostało dostarczone firmie China National Petroleum Corp.
- To symboliczny punkt dla rozwoju naszego terminala. Pierwsza dostawa do CNPC to uznanie ich wkładu do rozwoju naszego projektu i pokazanie jak ważny jest dla nas rynek azjatycki – powiedział Mark Gyetvay, szef Novatek PJSC, głównie udziałowca terminala.
Według prognoz Federalnej Agencji Transportu Morskiego i Rzecznego, w tym roku z portu w Murmańsku ma być wysłane 10 mln ton ropy. Pomagać ma w tym tankowiec Umba o nośności 300 tys. ton. Statek już zakotwiczył w Zatoce Kolskiej. Będzie służył jako pływający zbiornik do przetłaczania paliwa z portu na tankowce i z tankowców do portu.
Rosyjskie Ministerstwo Transportu zamierza częściej korzystać z trasy biegnącej wśród szelfu Arktyki do transportu ropy. Do niedawna odbywało się to bez udziału Murmańska. Niedawno powstała tam jednak potrzebna infrastruktura do rafinacji oraz terminal paliw płynnych. Dzięki temu rozwiązany będzie problem Rosji z wykorzystaniem starych statków do przechowywania i transportu ropy.
Murmańsk może potencjalnie zostać największą na północy bazą przeładunkową ropy.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego