Grupa OT Logistics – jednen z liderów branży TSL w Europie Środkowej - zanotowała wzrost o 307 proc. zysku w porównaniu z I kwartałem 2014 r. Dochód netto wyniósł 6,1 mln zł. Największą dynamikę wzrostu wypracowały usługi portowe. Transport i spedycja również utrzymują tendencje wzrostowe. Zarząd grupy zamierza podzielić sie wypracowanym zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. Do ich kieszeni trafi prawie 10 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w usługach portowych były blisko dwukrotnie większe, z 23,2 mln zł w I kw. 2014 r. do 45,6 mln zł w analogicznym okresie roku 2015, a zysk netto z 0,2 mln zł do 3,2 mln zł.
- Doskonałe wyniki segmentu to efekt konsolidacji portu w Gdyni, dzięki czemu uzyskaliśmy dodatkowe 20 mln zł przychodu, oraz dobrej sytuacji w porcie w Świnoujściu. Obserwujemy stabilny poziom przeładunków w Świnoujściu, który pozwolił zwiększyć przychody o kolejne 7 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Natomiast Gdynia dynamicznie rozwija się w obsłudze towarów agro – śruty i zbóż – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Zarządu OT Logistics SA.
Wzrost rentowności zanotowany został również w segmentach transportu i spedycji. Zysk netto w tym obszarze wyniósł 4,0 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 4,3 mln zł (poprawa rentowności z 5,6 proc. do 6,0 proc.). Spedycja wypracowała 1,6 mln zł czystego zysku, podczas gdy rok wcześniej było to 1,0 mln zł (wzrost rentowności z 0,9 proc. do 1,5 proc.).
- Nieustannie kontynuujemy procesy prowadzące do uproszczenia i zoptymalizowania struktury, m.in. poprzez połączenia i synergie wewnątrz Grupy. Dzięki prowadzonym od ponad roku procesom integracji i dostosowywaniu do standardów działalności Grupy, swoją rentowność istotnie poprawiła spółka C.Hartwig Gdynia, stanowiąca w naszej strukturze kluczowy element segmentu spedycji kontenerów i towarów drobnicowych - komentuje Piotr Pawłowski.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło uchwałę w sprawie podziału zysku spółki za 2014 r. Akcjonariusze otzrymają prawie 10 mln zł, co oznacza 7 zł dywidendy przypadającej na jedną akcję.
Przychody GK OTL w całym 2014 r. wyniosły 831,8 mln zł, co oznacza 70-proc. wzrost w porównaniu z 2013 r.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody