Już w przyszłym roku na Isle of Wight będzie pływał zupełnie nowy prom. Jednostka została zamówiona przez działającą w obrębie cieśniny Solent firmę Red Funnel.
Nowoczesny katamaran zostanie zbudowany z aluminium. Będzie miał 41 metrów długości i przyjmie na pokład do 275 pasażerów. Jednostka będzie rozwijała imponującą prędkość 38 węzłów (ok. 70 kilometrów na godzinę). Ma zagwarantować najwyższy standard podróżowania oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Zastosowane technologie mają wpłynąć na ograniczenie konsumpcji paliwa. Prom będzie spełniał wyznaczoną przez Międzynarodową Organizację Morską normę Tier II, jeśli chodzi o poziom emisji spalin.
Budowy nowego promu podejmie się stocznia Shemara Refit z East Cowes. Budowa ma się zakończyć już w przyszłym roku. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 6 milionów funtów (ok. 35 milionów złotych). Jak wyjaśniają władze stoczni, podpisanie umowy na budowę nowego promu oznacza powstanie nawet 50 nowych miejsc pracy.
Nowy statek, który po ukończeniu budowy będzie pływał pomiędzy Southampton a wyspą Wight, otrzyma nazwę Red Jet 6. Zgodnie z planem, regularne kursy zacznie wykonywać w sezonie letnim 2016 r.
Red Funnel to firma, której tradycje sięgają 1820 r. Część z promów znajdujących się obecnie we flocie armatora była w latach 2003-2005 przebudowywana w stoczni „Remontowa” w Gdańsku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub