PMK
Nowa Marina Gdynia nie powstanie, jak chciał inwestor, w przyszłym roku. Budowa obiektów, których otwarcie miało uświetnić setną rocznicę powrotu Polski do morza, dotąd nawet nie ruszyła.
Powstanie Nowej Mariny w Gdyni będzie opóźnione. Nie powstanie ona w przyszłym roku, gdyż budowa obiektów jeszcze nie ruszyła z powodu przeciągającej się sprawy kredytu.
Wszystko przez prowadzone negocjacje finansowe.
- Złożenie takiego projektu i przekonanie banku wymaga odpowiednio dużo nakładów czasu i pracy. Negocjujemy z bankami, a także konsorcjami bankowymi kwestie finansowe. Zakładamy, że w drugim kwartale tego roku zakończymy ten proces – powiedział Maciej Kurylczyk, prezes spółki Nowa Marina Gdynia w Radiu Gdańsk.
Jego zdaniem prace budowlane mają ruszyć w tym roku. Inwestycja ma natomiast być gotowa do 2019 roku, kiedy Gdynia będzie gospodarzem Mistrzostw Świata Juniorów w żeglarstwie – zapowiada.
Według projektu, przy nabrzeżu Beniowskiego, ma się znaleźć wielofunkcyjne centrum hotelowo-biurowe z rozbudowaną infrastrukturą usługową, będą tam sale szkoleniowe oraz komfortowe zaplecze sanitarne. Planowana jest budowa hotelu z 200 pokojami. Od strony alei Jana Pawła II znajdą się sklepy, kawiarnie i restauracje. Bezpośredni dostęp do morza umożliwi klubom żeglarskim kontynuację działalności statutowej. Nowoczesny kompleks stanie się wielofunkcyjnym zapleczem dla uprawiania żeglarstwa oraz sportów wodnych.
Parter budynku, w którym znajdą się lokale gastronomiczne, będzie miał przeszklone fronty, dzięki czemu bryła nie będzie odcinać się na tle morza. Pod względem wizualnym projekt wpisuje się w modernistyczny design Gdyni, o co zadbało Studio Kwadrat. Projekt ten łączy nowoczesność z utylitarnością. Dachy wszystkich budynków będą płaskie, co umożliwi dodatkowe zagospodarowanie tych płaszczyzn. Na szczytach budynku mają powstać tarasy widokowe wchodzące w skład części hotelowych, biurowych i gastronomicznych.
Koszt inwestycji szacuje się na 160 mln zł. Inwestycja zakłada zagospodarowanie terenu o łącznej powierzchni 0,6 ha, 0,2 ha przeznaczone będzie na parkingi i place manewrowe. Powierzchnia zabudowy będzie obejmować 9,2 tys m kw., z czego przestrzeń użytkowa wyniesie 32 tys. m kw. Wysokość budynków stanowić będzie 18 metrów.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek