PMK
Podczas targów Nor-Shipping klaster morski NCE Maritime CleanTech poprowadził dyskusję o przyszłości żeglugi z Wartsilą, NorthSea Container Line i Corvus Energy. Dyskusja obracała się wokół tematów związanych z digitalizacją, przejściem na zieloną energię i wprowadzaniem nowych modeli biznesowych.
Odbywające się co dwa lata Nor-Shipping to jedne z najpopularniejszych targów światowej gospodarki morskiej. Międzynarodowi wystawcy, liczne panele i konferencje stawiają je w czołówce tego typu imprez. W tym roku wydarzenie rozpoczęło się 30 maja w Oslo.
Nowe modele biznesowe, digitalziacja i restrykcyjne przepisy środowiskowe stanowią obecnie duże wyzwanie dla członków branży morskiej.
- Armatorzy dziś mają duże trudności z dostosowaniem się nowego, trudnego biznesowego środowiska. Stąd potrzeba prowadzenia dyskusji na ten temat na targach Nor-Shipping – powiedział Egil Hystad, dyrektor zarządzający działu innowacji w Wartsili.
Jednym z tematów poruszonych podczas panelu były nowoczesne akumulatory. Dużo mówił o nich Willie Wagen z firmy Corvus Energy.
- Wprowadzenie systemów magazynowania energii to jeden z większych kroków w światowej żegludze. Nowoczesne jednostki potrzebują więcej energii, więc cały czas trzeba rozwijać akumulatory, by były bardziej wydajne – mówił Wagen.
NCE Maritime CleanTech to jeden z największych klastrów na świecie skupionych na tworzeniu ekologicznych rozwiązań dla żeglugi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania