PMK
Podczas targów Nor-Shipping klaster morski NCE Maritime CleanTech poprowadził dyskusję o przyszłości żeglugi z Wartsilą, NorthSea Container Line i Corvus Energy. Dyskusja obracała się wokół tematów związanych z digitalizacją, przejściem na zieloną energię i wprowadzaniem nowych modeli biznesowych.
Odbywające się co dwa lata Nor-Shipping to jedne z najpopularniejszych targów światowej gospodarki morskiej. Międzynarodowi wystawcy, liczne panele i konferencje stawiają je w czołówce tego typu imprez. W tym roku wydarzenie rozpoczęło się 30 maja w Oslo.
Nowe modele biznesowe, digitalziacja i restrykcyjne przepisy środowiskowe stanowią obecnie duże wyzwanie dla członków branży morskiej.
- Armatorzy dziś mają duże trudności z dostosowaniem się nowego, trudnego biznesowego środowiska. Stąd potrzeba prowadzenia dyskusji na ten temat na targach Nor-Shipping – powiedział Egil Hystad, dyrektor zarządzający działu innowacji w Wartsili.
Jednym z tematów poruszonych podczas panelu były nowoczesne akumulatory. Dużo mówił o nich Willie Wagen z firmy Corvus Energy.
- Wprowadzenie systemów magazynowania energii to jeden z większych kroków w światowej żegludze. Nowoczesne jednostki potrzebują więcej energii, więc cały czas trzeba rozwijać akumulatory, by były bardziej wydajne – mówił Wagen.
NCE Maritime CleanTech to jeden z największych klastrów na świecie skupionych na tworzeniu ekologicznych rozwiązań dla żeglugi.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody