PMK
Maritime Reporter & Engineering News jak co roku wybrała zestaw statków, które zachwyciły dziennikarzy swoją konstrukcją lub były przełomowe dla światowej żeglugi. Na łamach naszego portalu będziemy kolejno prezentować grono wyróżnionych. Dziś pora na pierwszy na świecie tankowiec napędzany metanolem - Lindanger.
Przełomowa jednostka powstała w stoczni Hyundai Mipo w południowokoreańskim Ulsan. Statek jest pierwszym z dwóch tankowców dual-fuel o nośności 50 tys. dwt należących do norweskiej firmy Westfal-Larsen. Jednostki zostaną wyczarterowane armatorowi Waterfront Shipping.
Dzięki silnikowi dual-fuel produkcji MAN-a, Lindanger może być napędzany metanolem, paliwami ciężkimi oraz paliwami diesel. - Metanol jako paliwo to ciekawa opcja dla armatorów, gdyż pozwala im na dostosowanie swoich jednostek do surowych regulacji siarkowych i niskoemisyjnych. Z pewnością w przyszłości będziemy pracować nad niejedną jednostką o napędzie na metanol - powiedział Knut Orbeck-Nilssen, prezes towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL-Maritime.
Armator Waterfront Shipping to spółka-córka koncernu Methanex Corp, największego na świecie producenta i dostawcy metanolu. W swojej flocie firma ma 22 tankowców o nośności od 3 do 50 tys. dwt, które dostarczają metanol na cały świat.
Dane techniczne
Lindanger
Długość: 186 m
Szerokość: 177 m
Zanurzenie: 12.85m
Nośność: 49,999 ton
Silnik: Hyundai–B&W 6G50ME-9.3 LGI (Tier II)
Prędkość: 15,8 węzłów
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej