Trasa zyska nową stację w Europie Zachodniej. Informacje podały władze Chengdu (środkowe Chiny) podczas spotkania Azja - Europa w Rydze. Kraje brane pod uwagę to Francja, Belgia, Niemcy i Holandia - podaje China Daily.
Pociągi towarowe, które kursują z Chin do Polski, pokonują liczącą 9 826 km trasę w 12-14 dni. Trasa biegnie przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Standardowy transport drogą morską zajmuje przynajmniej 45 dni. W Polsce przedsięwzięcie jest obsługiwane przez firmę Hatrans. W Chinach operatorem połączenia jest konsorcjum Chengdu Hatrans YHF Intermodal Logistics. Od momentu otwarcia połączenia w 2013 r. przewieziono z Chin ponad 20 tys. ton ładunków o wartości ponad 600 mln. dol.
Główne grupy asortymentowe przewożone tą drogą to tekstylia, części zamienne do samochodów, różnego rodzaju artykuły oświetleniowe, meble, a także akcesoria związane ze świętami Bożego Narodzenia. Jednym z pierwszych sprowadzonych towarów były np. kabiny prysznicowe, produkowane w Chinach.
W lutym planowane jest otwarcie kolejnej linii łączącej północno-wschodnie Chiny z centralną Rosją.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie