Trasa zyska nową stację w Europie Zachodniej. Informacje podały władze Chengdu (środkowe Chiny) podczas spotkania Azja - Europa w Rydze. Kraje brane pod uwagę to Francja, Belgia, Niemcy i Holandia - podaje China Daily.
Pociągi towarowe, które kursują z Chin do Polski, pokonują liczącą 9 826 km trasę w 12-14 dni. Trasa biegnie przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Standardowy transport drogą morską zajmuje przynajmniej 45 dni. W Polsce przedsięwzięcie jest obsługiwane przez firmę Hatrans. W Chinach operatorem połączenia jest konsorcjum Chengdu Hatrans YHF Intermodal Logistics. Od momentu otwarcia połączenia w 2013 r. przewieziono z Chin ponad 20 tys. ton ładunków o wartości ponad 600 mln. dol.
Główne grupy asortymentowe przewożone tą drogą to tekstylia, części zamienne do samochodów, różnego rodzaju artykuły oświetleniowe, meble, a także akcesoria związane ze świętami Bożego Narodzenia. Jednym z pierwszych sprowadzonych towarów były np. kabiny prysznicowe, produkowane w Chinach.
W lutym planowane jest otwarcie kolejnej linii łączącej północno-wschodnie Chiny z centralną Rosją.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania