• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Naftoport na fali – rekordowe przeładunki w pierwszym półroczu

15.07.2015 14:23 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Naftoport na fali – rekordowe przeładunki w pierwszym półroczu
Naftoport na fali – rekordowe przeładunki w pierwszym półroczu - GospodarkaMorska.pl

Gdański Naftoport płynie na fali znakomitej kondycji rynku transportu ropy i paliw na świecie. W pierwszym półroczu obecnego roku przeładowano tam aż 7,13 mln ton tych towarów. To najwyższy wynik półroczny w historii terminalu!

W tym samym okresie w zeszłym roku w Naftoporcie przeładowano 5,4 mln ton ładunków, a więc terminal osiągnął ogromny wzrost, bo aż o 32 proc.
- Odczuwamy pozytywne skutki dobrej sytuacji na rynku transportu paliw. Terminal pozyskał nowych klientów. W 2015 roku obsłużyliśmy już siedem jednostek z ładunkiem powyżej 100 tys. ton ropy naftowej – informuje Piotr Borawski z Naftoportu.

Potwierdzeniem tych słów jest wczorajsza wizyta suezmaxa Aegean Angel należącego do greckiego armatora Arcadia Shipmanagment. Jednostka o długości 274 metrów może na raz transportować do 159 tys. ton ropy. Aegean Angel do Naftoportu wpłynął we wtorek w godzinach popołudniowych, wioząc ze sobą ropę naftową dla polskiego koncernu Lotos. Przeładunek potrwa około 30 godzin.

- Aegean Angel będzie ósmym tankowcem typu suezmax w tym roku, a nasi klienci sygnalizują już kolejne tego typu przeładunki – mówi Piotr Borawski.

Znakomity wynik Naftoportu to lustrzane odbicie świetnej sytuacji na rynku tankowców. W ostatnich miesiącach zwiększyły się zarobki wszystkich typów ich jednostek, co jest dość niespodziewanym zjawiskiem w tej części roku. O 23 proc. wzrosły między innymi stawki suezmaxów, stąd też większa liczba ich odwiedzin w polskim terminalu. Ich armatorzy zarabiają średnio ok 48 tys. dolarów dziennie. Przyczyn dobrej kondycji suezmaxów jest kilka. Wśród nich można wymienić: powiększenie się zasobów ropy na całym świecie, większa konkurencja na rynkach aframaxów i charakterystykę europejskiego importu, która faworyzuje suezmaxy.

By sprostać coraz częstszym wizytom dużych jednostek, w Naftoporcie otworzono w czerwcu nowe stanowsiko T1. Obiekt został zaprojektowanydla przeładunku produktów naftowych (paliw) transportowanych statkami o nośności do 50 tys. ton, co odciąży dotychczasowo eksploatowane stanowiska P, R i T od obsługi tych jednostek. Zwiększając tym samym zdolności operacyjne tych stanowisk w zakresie obsługi dużych zbiornikowców z ropą naftową.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35671,00 $ tona -0,25% 28 lip
 Cynk 2951,00 $ tona 0,10% 28 lip
 Aluminium 2516,00 $ tona 0,76% 28 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.