• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Miał być dumą tunezyjskiego przewoźnika. Na razie sprawia same problemy

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Miał być dumą tunezyjskiego przewoźnika. Na razie sprawia same problemy

Partnerzy portalu

Miał być dumą tunezyjskiego przewoźnika. Na razie sprawia same problemy - GospodarkaMorska.pl

Od 2012 r., kiedy nowo wybudowany prom Tanit wszedł do floty tunezyjskiego przewoźnika – firmy Compagnie Tunisienne de Navigation (znany też jako CTN, COTUNAV bądź Tunisia Ferries) – armator ma nieustanne problemy z jednostką. Niedawno pojawiły się kolejne kłopoty.
 
Tanit, przynajmniej w założeniach, to supernowoczesna jednostka, która dołączyła do floty tunezyjskiego operatora 28 maja 2012 r., a 21 czerwca tego samego roku zaczęła wykonywać operacje dla przewoźnika. Choć od jej wejścia do służby minęło już 2,5 roku, statek wciąż nie ma wszystkich atestów i pozwoleń. Wciąż pojawiają się też kolejne problemy, które rzutują na eksploatację jednostki.
 
Spośród wad, które do tej pory zostały stwierdzone podczas eksploatacji statku, wymieniane są: drgania, zbyt wysoki poziom generowanego hałasu i zbyt wysokie zużycie paliwa. Dodatkowo okazało się, że statek waży aż 819 ton za dużo (odchylenie przekraczające 4 procent), co może spowodować dalsze problemy podczas użytkowania jednostki.
 
Statek obecnie „zimuje” w porcie w Marsylii, a armator domaga się od wykonawcy – stoczni Deawoo w Korei Południowej – obniżenia kwoty wynikającej z zawartego kontraktu.
 
Bureau Veritas, odpowiedzialna za certyfikację statków, nie podważyła bezpieczeństwa promu, ale zaleciła przeprowadzenie dodatkowych testów pochyleniowych. Wykonany ma też zostać nowy pomiar wagi.
 
Należący do tunezyjskiego przewoźnika prom Tanit może przyjąć na pokład 3200 pasażerów oraz 1060 pojazdów. Jednostka zastąpiła prom Habib.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.