• <

Małopolskie: Rozpoczęła się budowa wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach

pc

26.03.2018 11:40 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Małopolskie: Rozpoczęła się budowa wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach
Małopolskie: Rozpoczęła się budowa wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach - GospodarkaMorska.pl

Rozpoczęła się budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową w Krzeszowicach (woj. małopolskie), który poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Inwestycja realizowana jest w ramach przebudowy trasy kolejowej E30 na odcinku Trzebinia-Krzeszowice.

Koszt remontu tego odcinka wynosi blisko 600 mln zł. Prace są realizowane w ramach większego programu obejmującego modernizację trasy kolejowej E30 łączącej stolice Małopolski i Śląska - Kraków i Katowice.

Jak podkreślił w poniedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, prace na linii kolejowej między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego to jedna z oczekiwanych inwestycji, które stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami.

„Dzięki realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego tworzymy spójną sieć kolejową, czyli zyskują pasażerowie oraz zapewnione są coraz lepsze warunki przewozu towarów. Każda taka inwestycja przybliża nas do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna” - powiedział dziennikarzom szef resortu infrastruktury.

Nowy wiadukt nad torami w Krzeszowicach przy ul. Daszyńskiego zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Dwupoziomowy obiekt zapewni sprawniejszy i bezpieczniejszy ruch kolejowy i drogowy. Będzie miał dwa 3,5 metrowe pasy ruchu dla samochodów oraz chodniki dla pieszych.

W związku z budową wiaduktu będzie zmieniona i wyznaczona nowa organizacja ruchu w rejonie inwestycji. Odcinek drogi w ciągu ul. Daszyńskiego - od ul. Tadeusza Kościuszki do ul. Poprzecznej - będzie wyłączony z ruchu. Kierowcy pojadą objazdami przez ul. Sienkiewicza. Piesi będą mieli zapewnione będzie bezpieczne przejście.

Modernizacja odcinka między Krzeszowicami i Trzebinią, stanowiącego fragment magistrali E30 Kraków-Katowice jest ostatnim realizowanym fragmentem tej trasy. Inwestycja notuje kilkuletnie opóźnienie - powinna być gotowa w kwietniu 2014 r.

Umowę na wykonanie inwestycji podpisano w październiku zeszłego roku z konsorcjum Torpolu i Budimeksu. Wartość planowanych prac to blisko 600 mln zł. Za pieniądze te przebudowanych będzie 47 km torów i sieci trakcyjnej, oraz 45 obiektów inżynieryjnych. Powstanie nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym w Trzebini, a także przebudowane zostaną perony w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej, Krzeszowicach.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel deklarował wtedy, że ostatni odcinek i cała trasa Kraków-Katowice powinny być gotowe w drugiej połowie 2020 r. Wtedy pociągi pojadą nią z prędkością 160 km/h, co pozwoli im pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu godziny. Szacowana wartość całego projektu wynosi ponad 2 mld zł.

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 44192,00 $ tona 2,71% 20 sty
 Cynk 3673,00 $ tona 2,00% 20 sty
 Aluminium 3109,00 $ tona 2,44% 20 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.