• <
HARTWIG SZCZECIN

Mainfreight wdraża system szybkich transportów na trasie Holandia-Polska

pc

10.10.2017 10:01 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Mainfreight wdraża system szybkich transportów na trasie Holandia-Polska
Mainfreight wdraża system szybkich transportów na trasie Holandia-Polska - GospodarkaMorska.pl

Mainfreight Europe, będący częścią nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, jednego z największych operatorów logistycznych na świecie, opracował system szybkich transportów drogowych na trasie Holandia-Polska. Poprzez rozwiązania IT, operator wdraża nowe standardy i optymalizuje procesy operacyjne w magazynach przeładunkowych, dzięki czemu dostawy door-to-door realizowane są w ciągu maksymalnie 48 godzin. Mainfreight stale też inwestuje w rozwój międzynarodowego transportu drogowego na terenie całej Europy.

Nowe rozwiązania informatyczne, w ramach systemu zarządzania transportem - Mainchain, które Mainfreight wdrożył już w swoim centralnym hubie przeładunkowym w ‘s-Heerenberg w Holandii, są testowane we wszystkich europejskich oddziałach operatora (tj. Belgii, Francji, Rumunii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, we Włoszech i w Polsce). Celem ich wdrożenia, co zostanie ukończone w ciągu kilku miesięcy, jest zastosowanie jednolitego standardu w zakresie identyfikacji towarów i dokumentacji w procesie obsługi przesyłek przez linie drobnicowe Mainfreight. Nadana przesyłka jest raz skanowana i wprowadzana do systemu, bez konieczności zmiany etykiet i ponownego jej oklejania w trakcie przeładunków. Dzięki temu zyskano czas, który tracony był na powtórne etykietowanie oraz identyfikację. W magazynach drobnicowych operatora utworzono też specjalnie wyodrębnione miejsca przeładunkowe z podziałem na kierunki transportów, co znacznie usprawniło zarządzanie przesyłkami. Teraz po nadaniu przesyłek przez klientów, ładunki pierwszego dnia konsolidowane są w magazynie w ‘s-Heerenberg, a wieczorem wyjeżdżają już do Polski. Rankiem kolejnego dnia, towary zostają dostarczone do miejsc przeładunkowych, znajdujących się w magazynach partnerów operatora na zachodzie Polski. Stąd dystrybuowane są do miejsc docelowych w różnych częściach kraju.

W najbliższym czasie w przewozach pomiędzy Holandią a Polską, Mainfreight zastosuje też naczepy rotacyjne, co jeszcze bardziej zoptymalizuje wykorzystanie pojazdów, gdyż ograniczy to czas oczekiwania kierowców na załadunki i rozładunki (naczepa będzie gotowa do podjęcia w momencie dojazdu samochodu do magazynu). Do tego operator wprowadził w swoich pojazdach podwójne obsady kierowców, a w trakcie transportu system telematyczny wysyła na bieżąco powiadomienia do spedytorów, pozwalając im na informowanie klientów o rzeczywistym czasie dostawy.

Przed wdrożeniem tych wszystkich zmian, czas dostawy door-to-door na trasie Holandia-Polska wynosił nawet do 72 h, a teraz został skrócony do maksymalnie 48 h.

„Wprowadzenie podwójnej obsady kierowców zapewnia ciągłość ruchu pojazdów, a zastosowanie rotacji naczep znacznie skróci czas, który potrzebny jest na załadunek i odbiór towaru. Opracowanie systemu szybkich dostaw w ramach linii drobnicowych na trasie Holandia – Polska to odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie klientów. Jest to kierunek cieszący się dużym zainteresowaniem, a dodatkowo Holandia jest miejscem z którego realizujemy transporty morskie i konsolidację towarów jadących ze Wschodu w dalsze części Europy Zachodniej” – wyjaśnia Agnieszka Raunmiagi, Business Development Manager Mainfreight Poland.

Warto dodać, że do realizacji międzynarodowych transportów drogowych na terenie Europy, operator wykorzystuje własną flotę, która składa się z ponad 500 ciągników i 600 naczep, z tego tabor własny Mainfreight Poland liczy 60 zestawów. Szybkie bezpośrednie linie drobnicowe Mainfreight oferuje nie tylko z/do Holandii, ale też do Rumunii, a także na trasach Polska-Hiszpania i Polska-Portugalia.

Grupa Mainfreight jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Oferuje rozwiązania w ramach łańcuchów dostaw, specjalizując się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej lotniczej, logistyce kontraktowej oraz zaawansowanych łańcuchach logistycznych. Działalność operacyjną Grupa Mainfreight rozpoczęła w 1978 roku w Nowej Zelandii w Auckland. Notowana na Nowozelandzkiej Giełdzie Papierów Wartościowych, w 2015 roku osiągnęła przychód w wysokości 2,28 mld USD. Grupa Mainfreight posiada 240 oddziałów na 5 kontynentach i zatrudnia ponad 7 tys. pracowników. W Europie jest obecna od 2011 roku, po przejęciu holenderskiej firmy Wim Bosman, jednego z największych przewoźników drogowych. Mainfreight w Europe działa w 10 krajach (Polska, Holandia, Belgia, Francja, Rumunia, Niemcy, Ukraina, Rosja, Wielka Brytania, Włochy), dysponuje własną powierzchnią magazynową 340 tys. m² oraz posiada doskonale rozwiniętą sieć linii drobnicowych i magazynów cross-dockowych. Na całym świecie Grupa Mainfreight działa w oparciu o standardy jakości – ISO 9001 i 14001, HACCP i LEAN & GREEN (proekologiczny system zarządzania). Swoją biznesową strategię Grupa Mainfreight opiera na tradycyjnych wartościach silnie związanych z kulturą i stylem życia mieszkańców Nowej Zelandii. Przy podejmowaniu decyzji biznesowych Mainfreight zawsze kieruje się 100-letnią wizją rozwoju i hasłem „Special people, special company”.

Mainfreight Poland natomiast jest częścią Grupy Mainfreight oraz kompleksowym dostawcą rozwiązań logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. W Polsce Mainfreight jest obecny od 2012 roku, dzięki przejęciu firmy Wim Bosman, działającej na polskim rynku od 2005 roku. Specjalizuje się w transporcie drogowym, spedycji morskiej oraz lotniczej. Dzięki rozwiniętej siatce drogowych połączeń drobnicowych i niestandardowej realizacji usług, operator zapewnia krótszy czas transportu ładunków m.in. do Holandii, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Hiszpanii oraz na Ukrainę. Mainfreight Poland posiada flotę własną liczącą 60 zestawów ciężarowych (ciągnik + naczepa) i współpracuje z podwykonawcami, dysponującymi ponad 200 autami. Dzięki miedzynadowowej siatce połączeń Grupy, Mainfreight Poland konsekwentnie rozszerza zakres obsługi kierunków międzynarodowych zapewniając najwyższą jakość usług. Siedziba główna mieści się w Pruszkowie k/Warszawy, firma posiada 3 oddziały, w Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Obecnie zatrudnia ok. 150 osób, a budując zespół kieruje się trzema wartościami: kulturą, wspólnotą oraz filozofią firmy opartej na 100-letniej wizji rozwoju - stanowią one zarazem trzy filary grupy Mainfreight. Dyrektorem Zarządzającym Mainfreight Poland jest Beata Krawczyk.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39925,00 $ tona -0,79% 1 gru
 Cynk 3295,00 $ tona -1,58% 1 gru
 Aluminium 2669,00 $ tona 1,33% 1 gru
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.