PMK
Już w przyszłym roku ma dojść do przekopu Mierzei Wiślanej. Takie są zapewnienie rządu, mimo braku istotnych dla sprawy decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych.
Marek Gróbarczyk, minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, zapewniał niedawno, że Polska nie musi się martwić opinią Rosji w sprawie tej inwestycji, podobnie jak Rosja nie interesuje się polską opinią w sprawie Nord Stream 2.
Według ministerstwa pierwszy statek już w 2022 roku przepłynie przez przekopaną Mierzeję Wiślaną. Inwestycja ma kosztować 880 mln zł. Obecnie trwają prace nad raportem oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Trwają też przygotowania, które mają nam pozwolić uzyskać odpowiednie pozwolenia. Potrzeba na to co najmniej roku.
Minister Gróbarczyk także przyznał, że najlepsze warunki do przekopu stwarza miejscowość Nowy Świat na Mierzei. Prawdopodobnie więc tam dojdzie do zlokalizowania inwestycji.
Według planów pod koniec lata przyszłego roku powinien być gotowy projekt wykonawczy, a na przełomie 2018 i 2019 roku ruszyć mają prace budowlane. Pierwszy statek powinien przepłynąć nowym torem żeglugowym w 2022 roku. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 880 mln zł.
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości do 100 m i szerokości do 20 m.
Przeciwko przekopowi protestowały władze obwodu kaliningradzkiego, wskazując na kwestie ekologiczne.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju