PMK
Kontenerowiec typu neopanamax uszkodził kadłub po zderzeniu ze ścianą jednej z nowych śluz wybudowanej w rozbudowanym Kanale Panamskim.
Uszkodzym kontenerowcem jest MV Xin Fei Zhou armatora COSCO o ładowności 8,5 tys. TEU. Jednostka zahaczyła o ściany śluzy Agua Clara w czasie przeprawy od strony Atlantyku. To pierwszy, ale według wielu ekspertów nie ostatni taki wypadek, który zdarzy się w nowych śluzach.
Powodem jest zbyt mała szerokość śluz, powodująca, że nieł ma wystarczająca miejsca na jednostkę i dwa holowniki, które je przeprowadzają przez kanał. Tak wynika przynajmniej z części badań, które odrzuca zarząd kanału jako "fałszywe".
Kto ma racje okażę się z czasem. Dotychczas to pierwszy tego typu wypadek od czerwca, kiedy zainaugorowano rozbudowany Kanał Panamski.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?