Maj to już czwarty miesiąc z rzędu, gdy rośnie punktualność kontenerowców pływających na trzech najważniejszych szlakach Wschód-Zachód. Tym razem te jednostki przypływały na czas w 71,6 proc. przypadków – wynika z badań agencji Drewry.
To ponownie najlepszy wynik od czasu rozpoczęcia tych badań przez Drewry w 2005 roku. Największą poprawę tym razem dało się zauważyć na szlakach przez Pacyfik i Atlantyk, choć wzrosła też punktualność kontenerowców pływających z Azji do Europy (w tym DCT Gdańsk).
Liderem pod względem punktualności wciąż jest Maersk Line, największy armator kontenerowców na świecie, z wynikiem 85 proc. Za nim znajdują się trzy firmy z aliansu G6: NYK (78.9 proc.), OOCL (78.7 proc.) i MOL (77.4 proc.). Najgorszy wynik zanotował izraelski Zim (51 proc.) oraz chińskie Wan Hai (46,3 proc.).
- To bardzo dobra wiadomość w szczególności dla spedytorów, którzy obecnie otrzymują za swoje pieniądze najlepszą obsługę w historii. Tym bardziej, ze wciąż niskie są stawki frachtowe – powiedział Simon Heaney, ekspert Drewry.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie