Import węgla w Indii, trzecim największym importerze tego surowca na świecie, wzrósł o 33,5 proc. w zeszłym roku fiskalnym (242 mln ton). To efekt spadku ceny tego kruszcu wywołanej mniejszym zapotrzebowanym Chin.
Hinduski przemysł energetyczny w 15 proc. polega na imporcie węgla, ale już niedługo, dzięki niskim cenom, ta liczba może się zwiększyć. Już w marcu w Indiach kupiono o 80 proc. więcej tego kruszcu niż w lutym (ogółem 24,73 mln ton). Spowodowało to olbrzymie kolejki frachtowców transportujących węgiel w części hinduskich portów (Paradip, Haldia, Kandla).
- Podążając za obecnymi trendami, można przewidzieć, że import węgla do Indii wzrośnie w najbliższym roku fiskalnym do 260 mln ton – powiedział Viresh Oberoi, dyrektor generalny Mjunction, największej hinduskiej firmy e-commerce. - Oznacza to większy ruch morski masowców w tym regionie – dodał.
Potwierdzeniem tych słów jest sytuacja państwowej spółki Coal India, która planuje w tym roku import 2 mln ton węgla dla producentów energii. To olbrzymi skok, biorąc pod uwagę fakt, że w ostatnim roku koncern kupił tylko 480 tys. ton tego surowca. Większość węgla przybędzie do Indii z Południowej Afryki, która oferuje najlepsze ceny w tym regionie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej