Inwestycja zakłada pogłębienie portu i toru wodnego do 12,5 metra w zespole portów Szczecin-Świnoujście. Wydobytych zostanie sześć milionów ton piasku, który później trafi na wyspę naprzeciwko Basenu Górniczego. Inwestycja ma potrwać rok.
W ramach inwestycji na Ostrowie Grabowskim powstaną też nowe tereny przeznaczone do przeładunku towarów. W dalszych planach jest także rozbudowa Ostrowa Mieleńskiego.
Nowy, pogłębiony tor wodny pozwoli wpływać do port największym masowcom, które dotąd mogły korzystać tylko z portów w Trójmieście. Inwestycja będzie kosztować 10 mln zł.
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji