PMK
Ostatni transport od grupy stoczniowej Damen zawinął w weekend do Portu Rotterdam w Holandii. Na pokładzie dużego ciężarowca przypłynęło ponad 10 holowników zbudowanych w stoczni Damen w Wietnamie.
Na pokładzie jednostki MV Lone znalazło się miejsce na dwa holowniki Stan Tugs 2608, trzy ASD Tugs 2411, cztery ASD Tugs 2810, dwa ASD Tugs 3212 i jedną jednostkę roboczą projektu typu Multi Cat 1908.
To nie pierwszy raz, gdy Damen przewozi wiele mniejszych jednostek nad jednym dużym statku. Dzięki temu koncern jest w stanie szybko odpowiadać na potrzeby klientów z całego świata. Dodatkowo, dzięki systemowi modularnych łóż dla holowników, który zapewnia bezpieczny transport, załadunek i wyładunek jednostek.
By przewieźć taki pokaźny ładunek potrzebny był potężny ciężarowiec. MV Lone armatora SAL Heavy Lift odznacza się udźwigiem do 2 tys. ton, powierzchnią pokładu rzędu 3,3 tys. mkw. oraz ładownią o wymiarach 107,1 x 17 x 13,7 metrów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny