• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Grupa Eurotunnel definitywnie kończy działalność na rynku przepraw promowych

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Grupa Eurotunnel definitywnie kończy działalność na rynku przepraw promowych

Partnerzy portalu

Grupa Eurotunnel definitywnie kończy działalność na rynku przepraw promowych - GospodarkaMorska.pl

Wygląda na to, że grupa Eurotunnel definitywnie rezygnuje z dalszej działalności jako operator promowy. To efekt zaprezentowanego właśnie orzeczenia sądu.
 
Jeszcze do niedawna grupa Eurotunnel realizowała regularne połączenia promowe pomiędzy Dover a Calais. W związku z ciągnącymi się przez lata problemami (operatorowi zarzucano, że łamie zasady uczciwej konkurencji i narusza przepisy antymonopolowe) w tym roku MyFerryLink zakończyło swoją działalność, a dwa promy – Rodin i Berlioz – które obsługiwały popularne połączenie, zostały wyczarterowane firmie DFDS.
 
Grupa Eurotunnel nie wykluczała jednak, że powtórnie zacznie wykonywać kursy na trasie Calais-Dover. Firma pozostawiła sobie prom Nord Pas-de-Calais, który służy głównie do przewozu towarów, i chciała się skupić jedynie na transporcie ładunków cargo. Wygląda jednak na to, że i z tego scenariusza będzie musiała zrezygnować.
 
Sąd Najwyższy podjął decyzję, która podtrzymuje zakaz wydany przez CMA (Competition and Markets Authority - funkcjonujący w Wielkiej Brytanii organ antymonopolowy), który uniemożliwia wykonywanie grupie Eurotunnel przepraw promowych na obsługiwanej do niedawna trasie. Firma, która jest operatorem tunelu pod kanałem La Manche oraz specjalizuje się w transporcie kolejowym, poinformowała, że jest zawiedziona decyzją sądu. Teraz wiadomo już, że pozbędzie się również swojego ostatniego promu. Firma poinformowała właśnie o swojej decyzji.
 
- My Ferry Link miało nadzieję na reaktywację swojej aktywności jedynie z promem służącym do przewozu towarów, co pozwoliłoby zagwarantować 130 miejsc pracy - powiedział rzecznik grup Eurotunnel.
 
Trzy promy, które w ostatnich latach pływały w barwach MyFerryLink, grupa Eurotunnel kupiła od upadłego przewoźnika SeaFrance. Dwa z nich są już w rękach DFDS, gdzie od przyszłego roku będą pływać na trasie Calais-Dover. W tej chwili trwa remont obu jednostek, które otrzymają nowe nazwy. Dla DFDS będą pływać jako Côtes des Dunes i Côte des Flandres.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.