PMK
Unijna „Wizja bezeimsyjnego transportu do 2050 roku” może mieć wpływ na żeglugę na całym świecie – twierdzi Violeta Bulc, europejski komisarz transportu.
Czyste paliwo jest jednym z najgorętszych tematów globalnej żeglugi, wraz ze zbliżającym się terminem wprowadzenia globalnego limitu zawartości siarki w paliwach stosowanych na pokładach statków. Stocznie, producenci silników i dostawcy skruberów prezentują coraz nowsze plany czystego paliwa i strategie, by przyciągnąć uwagę armatorów i operatorów flotowych. Najczęściej korzystają z nich europejscy armatorzy.
- Jesteśmy już przygotowani do instalacji systemu paliwa LNG dla różnych typów statków, ale japońscy armatorzy nie zdecydowali jeszcze, którą drogą iść: paliwa LNG, paliwa surowego lub innego rodzaju paliwa. Zamówienia zagraniczne stanowią prawie połowę całości - powiedział Tohru Kitamura, wiceprezes Mitsubishi Shipbuilding Company.
- W Japonii rośnie świadomość ekologiczna, a kilku operatorów zdecydowało się na zastosowanie własnego systemu skruberów, inni wybrali układ paliwowy o niskiej zawartości siarki - dodał Kitamura.
Kitamura niedawno podpisał list intencyjny z chińską firmą Cosco Shipping dotyczącą produkcji nowego urządzenia do testowania skruberów.
- LNG jest przyszłością i stanowi dużą część chińskiej polityki ochrony środowiska. Nasz rząd bardzo poważnie zajmuje się ochroną środowiska. Podobne przepisy obowiązują w Chinach. Badamy, jak modernizować silnik główny za pomocą zbiorników LNG i inwestujemy we współpracę z GTT, francuskim dostawcą rozwiązań LNG, który wspiera nas w projekcie modernizacji LNG. Coraz więcej statków LNG rozładowuje się w Chinach i dokuje w Chinach - powiedział Steven Zhang, szef działu napraw i konwersji, COSCO Shipping.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu