PMK
Unijna „Wizja bezeimsyjnego transportu do 2050 roku” może mieć wpływ na żeglugę na całym świecie – twierdzi Violeta Bulc, europejski komisarz transportu.
Czyste paliwo jest jednym z najgorętszych tematów globalnej żeglugi, wraz ze zbliżającym się terminem wprowadzenia globalnego limitu zawartości siarki w paliwach stosowanych na pokładach statków. Stocznie, producenci silników i dostawcy skruberów prezentują coraz nowsze plany czystego paliwa i strategie, by przyciągnąć uwagę armatorów i operatorów flotowych. Najczęściej korzystają z nich europejscy armatorzy.
- Jesteśmy już przygotowani do instalacji systemu paliwa LNG dla różnych typów statków, ale japońscy armatorzy nie zdecydowali jeszcze, którą drogą iść: paliwa LNG, paliwa surowego lub innego rodzaju paliwa. Zamówienia zagraniczne stanowią prawie połowę całości - powiedział Tohru Kitamura, wiceprezes Mitsubishi Shipbuilding Company.
- W Japonii rośnie świadomość ekologiczna, a kilku operatorów zdecydowało się na zastosowanie własnego systemu skruberów, inni wybrali układ paliwowy o niskiej zawartości siarki - dodał Kitamura.
Kitamura niedawno podpisał list intencyjny z chińską firmą Cosco Shipping dotyczącą produkcji nowego urządzenia do testowania skruberów.
- LNG jest przyszłością i stanowi dużą część chińskiej polityki ochrony środowiska. Nasz rząd bardzo poważnie zajmuje się ochroną środowiska. Podobne przepisy obowiązują w Chinach. Badamy, jak modernizować silnik główny za pomocą zbiorników LNG i inwestujemy we współpracę z GTT, francuskim dostawcą rozwiązań LNG, który wspiera nas w projekcie modernizacji LNG. Coraz więcej statków LNG rozładowuje się w Chinach i dokuje w Chinach - powiedział Steven Zhang, szef działu napraw i konwersji, COSCO Shipping.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem