• <
ATC_CARGO_TOP

Dzięki tej inwestycji czas podróży pomiędzy dwiema duńskimi wyspami skróci się o połowę

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Dzięki tej inwestycji czas podróży pomiędzy dwiema duńskimi wyspami skróci się o połowę
Dzięki tej inwestycji czas podróży pomiędzy dwiema duńskimi wyspami skróci się o połowę - GospodarkaMorska.pl

ew

21.06.2018 Źródło: PAP

Czy Langeland oraz Lolland doczekają się wkrótce szybkiego połączenia promowego? O takich planach mówi się coraz głośniej, a niektórzy politycy stawiają sobie za punkt honoru uruchomienie takiego serwisu. Inwestycja pochłonęłaby ponad 1,2 miliarda koron duńskich i wymagałby zmian w infrastrukturze.

Planowana inwestycja wymaga czasu, ale niektórzy duńscy politycy obiecują, że zrobią wszystko, by działania zmierzające do jej realizacji podjęte zostały w możliwie krótkim czasie. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, czas podróży pomiędzy wyspami Langeland oraz Lolland ulegnie skróceniu z 45 minut obecnie do zaledwie 22 minut.

„To się stanie w czasie mojej służby w parlamencie” - przekonuje Erling Bonnesen, duński polityk. Zauważył on oczywiście, że podobne projekty wymagają wiele czasu, a ten trafiał do agendy i był z niej usuwany już kilka razy. Twierdzi on jednak, że obecne okoliczności sprzyjają realizacji inwestycji. Dodał on, że korzystnie na jej procedowanie może wpłynąć zmiana statusu z projektu lokalnego na krajowy. Najpierw konieczne jest jednak przygotowanie harmonogramu i podzielenie go na etapy, a potem przygotowanie szczegółów dotyczących jego finansowania.

Zgodnie z prezentowanymi szacunkami, wartość inwestycji może wynieść ok. 1,26 miliarda koron duńskich (ok. 169 milionów euro). Plany obejmują – poza pracami w porcie - m.in. budowę tamy na płyciznach zlokalizowanych w rejonie wyspy Langeland. To pozwoliłoby na znaczące skrócenie dystansu, jaki musi pokonać prom.

Zwolennicy realizacji projektu zauważają, że skrócenie czasu przeprawy o 23 minuty, czyli o połowę, będzie miało pozytywny skutek, zarówno gdy chodzi o aspekt społeczny, jak i gospodarkę.

Połączenie pomiędzy dwiema wspomnianymi wyspami obsługiwane jest obecnie przez firmę Færgen, której promy kursuje na trasie Tårs-Spodsbjerg.

Źródło:
PAP
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33060,00 $ tona 0,46% 11 cze
 Cynk 3011,00 $ tona 1,55% 11 cze
 Aluminium 2490,00 $ tona 0,81% 11 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.