• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Do 2030 roku Chiny zdominują światowy transport

11.06.2015 22:10 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Do 2030 roku Chiny zdominują światowy transport
Do 2030 roku Chiny zdominują światowy transport - GospodarkaMorska.pl

Już za 25 lat Chiny staną się światowym liderem w globalnym transporcie kontenerów – ocenia  Shanghai International Shipping Institute (SISI), agencja zajmująca się badaniem rynku morskiego. Aby jednak tak się stało władze z Pekinu muszą nie bać się podejmować trudnych decyzji.

- Chińskie przedsiębiorstwa będą musiały częściej konkurować z zagranicznymi firmami. To oznacza koniec monopoli na lokalnym rynku i ostrzejszą walkę o byt. Rządzący nie będą dalej bronić rodzimych biznesmenów przed konkurencją – czytamy w raporcie.

Z raportu SISI wynika, że w 2030 roku przepustowość w Chinach osiągnie 505 mln TEU. Oznacza to 6-procentowy wzrost przeładunków z roku na rok. Napędzać go będą towary z całego świata oraz rozwijający się handel rzekami.  Dodatkowo Szanghaj, Qingdao i Hong Kong staną się potężnymi centrami przeładunkowymi, a w rękach chińskich firm znajdą się liczne porty na świecie.

W rozwoju Chin ważną rolę odegra rzeka Jangcy i miasta portowe leżące wzdłuż niej (Changqing, Wuhan, Nanjing, Suzhou). Szacuje się, że w 2030 roku będą one obsługiwać 3,8 mld ton towarów.

- Przemysł zaczyna powoli uciekać ze wschodniego wybrzeża i przenosić się nad rzekę Jangcy. Miasta leżące nad tą rzeką czeka więc okres gwałtownego rozwoju – wynika z raportu.

Pisząc o przyszłości Chin nie może nie wspomnieć również o projekcie nowego Szlaku Jedwabnego. Zakłada on stworzenie trasy morsko-lądowej, która ułatwi handel z Bliskim Wschodem oraz wschodnio-południową częścią Afryki. To powinno zmniejszyć wpływ Europy i Stanów Zjednoczonych na ilość przeładunków. Dziś kontenery firm z tego regionu stanowią 2/3 ogółu. Po powstaniu Szlaku Jedwabnego większe znaczenie zyskają kraje z Azji, Afryki, a nawet z Ameryki Południowej.

- Problem wciąż pozostaje fakt, że większość branży morskiej w Chinach należy do państwowych przedsiębiorstw. To też powód obecnej recesji. Dlatego już niedługo dojdzie do wielkiej reformy gospodarczej.  Chiny muszą otworzyć się na wolny rynek, na innowacje, aby spełnić swój potencjał – twierdzą eksperci z SISI..

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39575,00 $ tona 1,67% 18 paź
 Cynk 3814,00 $ tona 0,53% 18 paź
 Aluminium 3179,00 $ tona 0,54% 18 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.