• <
PZT_980x120_gif_2020

Dachser: logistyka i handel w oczekiwaniu na Brexit

Strona główna Porty, logistyka Dachser: logistyka i handel w oczekiwaniu na Brexit
Dachser: logistyka i handel w oczekiwaniu na Brexit - GospodarkaMorska.pl

ew

18.05.2018 Źródło: własne

Jak będzie wyglądała wymiana handlowa między UE i Wielką Brytanią po Brexicie, co z procedurami celnymi, czy jeszcze wchodzi w grę scenariusz z elektroniczną granicą, która ułatwiłaby fizyczny przepływ towarów do i z Unii? To tylko kilka pytań, ważnych dla branży logistycznej i polskich producentów, na które cały czas brak odpowiedzi, mimo że do daty rozwodu z UE pozostał niecały rok. Dachser, globalny operator logistyczny, posiadający także w Wielkiej Brytanii swoje oddziały, zapewnia, że wesprze swoich klientów w szybkim dopasowaniu się do nowych realiów.

Obecnie granica nie jest przygotowana na postój ciężarówek czekających na przepuszczenie przez celników czy pograniczników – brakuje np. parkingów. Zaledwie dwuminutowe opóźnienie w przepływie importowanych czy eksportowanych przez Dover towarów może zatem spowodować korek o długości 27 km – wynika z szacunków KPMG. Zapewnienie niezakłóconego przepływu towarów między kontynentem i wyspą jest więc bardzo ważne. Tymczasem UE i Wielka Brytania cały czas są w trakcie skomplikowanych negocjacji, a Brexit formalnie ma obowiązywać od 29 marca 2019 r. Chociaż nie wiadomo dokładnie jak unijny rozwód wpłynie na warunki handlowe i związane z tym kwestie celne oraz transport, Dachser zapewnia, że będzie gotów, by sprostać wyzwaniom związanym z nową sytuacją.

- Nasi klienci mogą spać spokojnie wiedząc, że wciąż będziemy elastycznie dostosowywać procesy operacyjne i ofertę tak, aby spełniały wymogi prawne oraz odpowiadały potrzebom rynku. Obejmuje to zapewnienie magazynów, logistykę kontraktową oraz usługi dodane, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i Europie, dla klientów, którzy na przykład zdecydują, by utrzymywać zapasy produktów w niedużej odległości od rynków po obu stronach granicy – mówi Nick Lowe, Dyrektor Zarządzający Dachser Wielka Brytania.

Plan rządu Wielkiej Brytanii dotyczący Brexitu oraz jego pozycja negocjacyjna wykluczają pozostanie tego kraju w Unii Celnej oraz na tzw. Jednolitym Rynku. Na tej podstawie, transport towarów do i z Wielkiej Brytanii z dużym prawdopodobieństwem stanie się bardziej skomplikowany i będzie zajmował więcej czasu. Zakres oraz ryzyko zwiększonych trudności będą dotyczyły nie tylko samego importu i eksportu towarów, ale także mocno dziś zintegrowanych łańcuchów dostaw między Wielką Brytanią a Unią Europejską, które powstały między wieloma sektorami przemysłu w ciągu 25 lat wolnego przepływu towarów.

Do czasu opracowania nowego modelu zasad celnych oraz porozumień handlowych między Wielką Brytanią i Unią Europejską, firmy nie mogą rozpocząć adaptacji swoich systemów, administracji, finansów ani spraw prawnych. Panuje jednak przekonanie, że bez względu na to, jakie ustalenia zostaną przyjęte, handel będzie trwał bez zbędnych barier i ograniczeń.

- Na ten moment nie możemy przewidzieć, jak dokładnie rozwinie się Brexit. Mocno wierzymy, że zarówno teraz, jak i w przyszłości, logistyka łączy rynki i buduje pomiędzy nimi mosty, bez względu na to, co przyszłość przyniesie Wielkiej Brytanii – mówi Nick Lowe.

Dachser jest jednym z wiodących operatorów logistycznych na świecie. Oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usług dodatkowych w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Ofertę firmy dopełniają kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki kontraktowej. Operator posiada własne struktury krajowe w 44 państwach i 396 lokalizacji na całym świecie, w których zatrudnia blisko 29,1 tys. pracowników i obsługuje rocznie około 82 mln przesyłek o łącznej wadze blisko 40 mln ton. Bazą do zapewnienia najwyższej jakości usług logistycznych w skali globalnej jest płynnie działająca sieć transportowa oraz zintegrowane, innowacyjne rozwiązania IT. Dachser prowadzi działalność z uwzględnieniem idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

Źródło:
własne
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.