China Shipping Container Lines (CSCL) zakontraktowało osiem nowych kontenerowców o nośności 13,5 tys. TEU. Jednostki warte 934 mln dolarów zostaną wybudowane w stoczni Shanghai Jiangnan Changxing Shipbuilding.
Nowe kontenerowce trafią do floty CSCL HK, spółki-córki chińskiego koncernu z siedzibą w Hong Kongu. Jednostki zostaną oddane pomiędzy kwietniem a grudniem 2018 roku. Część kwoty zakupu będzie finansowana w czterech ratach po 116 mln dolarów.
- Nowy zakup wpisuje się w światowy trend zamawiania większych jednostek, a co za tym idzie obniżania emisji dwutlenku węgla – czytały w oficjalnym oświadczeniu CSCL.
Kolejne wielkie zamówienie armatora kontenerowców nie rokuje dobrze dla rynku cierpiącego wskutek nadpodaży tonażu. Do końca tego roku armatorzy nabędą jednostki o łącznej nośności aż 630 tys. TEU. Na podobnym poziomie utrzyma się przyrost kontenerowców w 2016 i 2017 roku.
Zamówienie na kontenerowce UCLV (Ultra Large Container Vessels) o nośności ponad 18 tys. TEU złożyli: Maersk, MOL, OOCL i CMA CGM, czyli najwięksi gracze na rynku. Skutkiem tego cała branża jest obecnie zadłużona na 80 mld dolarów. W tej sytuacji wiele firm stoi na rozdrożu. Albo zarobią krocie na rozwoju floty albo będą musieli szukać pomocy banów, by spłacić swoje długi.
Pod mecenatem Baltic Hub młodzi chwycili za wiosła
CTP otwiera magazyny w pobliżu Baltic Hub
Akcja w porcie. Udaremniono przemyt kokainy za 20 mln dolarów
Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność
Rząd dopłaci do transportu zboża do nadbałtyckich portów
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty