Color Line poinformował o wstrzymaniu, przez dwa ostatnie tygodnie stycznia, usługi na trasie Oslo-Kiel na czas kiedy dwie siostrzane jednostki Color Fantasy i Color Magic będą w duńskiej stoczni przygotowywane do instalacji płuczek spalin. Dostosowanie jednostek odbywa się w celu spełnienia przepisów dotyczących emisji siarki, która weszła w życie z dniem 1 stycznia.
Color Fantasy to statek wybudowany w 2004 roku. Przypłynął we wtorek (6 stycznia) do stoczni Fayard. Z kolei Color Magic zbudowany w 2007 roku, który na co dzień zapewnia połączenie między Norwegią a Niemcami, jest oczekiwany w stoczni 18 stycznia. Remont statku tym samym wstrzyma połączenie między Oslo-Kiel do czasu powrotu Color Fantasy. Powrót Color Magic przywróci normalny rozkład rejsów najprawdopodobniej z dniem 13 lutego.
Warto zaznaczyć, że w najbliższym czasie również Stena Line zamierza zmniejszyć przepustowość na trasie Kiel-Goteborg z powodu przekazania promu Stena Germanica do polskiej Stoczni Remontowej SA, w której jednostka będzie dostosowywana do metanolu. Prom Stena Germanica zostanie zastąpiony jednostką Stena Feronia, której zdolności przewozowe pozwolą tylko na kontynuowanie przepraw cargo między Goteborgiem a Kiel. Stena Feronia będzie operowała na trasie od 23 stycznia do 18 marca.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody