pc
Port Gdańsk uruchomi w tym roku stałe biuro w Chinach, by zachęcać tamtejszych klientów i inwestorów – powiedział w środę PAP dyrektor ds. rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Patryk Felmet w Szanghaju, gdzie delegacja Portu uczestniczyła w forum współpracy.
„Przy współpracy z PAIH (Polska Agencja Inwestycji i Handlu) planujemy otworzyć przedstawicielstwo Portu Gdańsk w Szanghaju” - powiedział Felmet, oceniając, że jest to plan minimum, aby „nadgonić lata zaległości, jakie wytworzyły się na tle innych portów” europejskich. Wspomniał o portach w Hamburgu, Rotterdamie i Antwerpii, które mają na świecie liczne przedstawicielstwa.
„Szanghaj to pierwszy krok do tego, żeby zbudować silną pozycję Portu Gdańsk na mapie nie tylko europejskiej, ale i światowej” - ocenił dyrektor.
Biuro Portu Gdańsk w Szanghaju zostanie oficjalnie otwarte w drugiej połowie roku, ale już teraz „trwają prace porozumiewawcze” i odbywają się „liczne spotkania z przedstawicielami branży logistycznej i szeroko rozumianego biznesu, a także z przedstawicielami chińskiego rządu” - powiedział Felmet.
Delegacja z Portu Gdańsk wzięła w środę udział w forum współpracy logistycznej przy okazji targów Transport Logistic China w Szanghaju. Felmet wyjaśnił, że Port z jednej strony szuka w Chinach nowych możliwości biznesowych, a z drugiej – inwestorów.
„Jesteśmy w Chinach po raz kolejny po to, by przekonać chińskich przedsiębiorców, że Polska jest atrakcyjnym, a przede wszystkim rozwiniętym gospodarczo i logistycznie krajem” oraz „zachęcić ich do tego, aby swoje potoki ładunkowe wysyłali do Polski lub przez Polskę, a nie przez porty zachodnie” - powiedział. Wśród zalet gdańskiego portu, mogących przekonać chińskich klientów, wymienił niższą cenę i szybszy czas dostawy towarów do Polski i krajów sąsiednich niż w przypadku portów m.in. niemieckich czy holenderskich.
„Z drugiej strony jest to poszukiwanie inwestorów ze względu na szeroką skalę inwestycji, jakie są i będą prowadzone w porcie gdańskim” - powiedział Felmet. Największa z nich – składający się z od pięciu do ośmiu terminali Port Centralny – ma kosztować kilka miliardów złotych. „Poszukujemy partnerów, którzy są zainteresowani zainstalowaniem się, mówiąc kolokwialnie, w Porcie Gdańsk. A to zainteresowanie zdecydowanie rośnie” - wyjaśnił dyrektor, dodając, że budowa Portu Centralnego może ruszyć w 2024 roku.
„Mamy bardzo dobrą odpowiedź z rynku, jest duże zainteresowanie zarówno Polską, jak i Portem Centralnym” - ocenił dotychczasowe spotkania w Chinach.
Pełno statków z rosyjskim węglem. Europa kupuje na zapas
Porty w Gdyni i Tallinie będą wspólnie rozwijać gospodarkę wodorową
Brytyjczycy chcą lądowych punktów ładowania statków
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Niemcy pomogą Ukrainie w transporcie zboża? Chcą połączeń z Morzem Północnym, Morzem Czarnym i Morzem Śródziemnym
Ćwiczenia Defender Europe w porcie Szczecin [ZDJĘCIA]
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 33700,00 $ | tona | -1,61% | 26 maj |
Cynk | 3743,00 $ | tona | -0,16% | 26 maj |
Aluminium | 2825,00 $ | tona | -0,14% | 26 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |