Klienci wykorzystujący Kanał La Manche mogą spodziewać się wzrostu cen w transporcie w najbliższych miesiącach. Dyrektor Zarządzający Tim Phillips w Freightex komentuje, że nielegalni imigranci stwarzają zagrożenie, które tym samym zwiększa koszty przewoźników. Prowadzi to do sytuacji w której zauważane jest coraz częstsze opuszczanie tego rynku na rzecz innych kierunków.
Szacuje się, że ceny w tym kwartale będą odzwierciedlały niedogodności jakie stwarzają nielegalni imigranci oraz trend opuszczania przez przewoźników rynku Wielkiej Brytanii na rzecz bardziej bezpiecznych kierunków.
Przedstawiciel Freightex komentuje, że branża spodziewa się wzrostu cen , ponieważ zbliża się okres letni a spedytorzy negocjują nowe kontrakty ze swoimi klientami. To w połączeniu z powyższymi czynnikami wskazuje na wzrost cen w nadchodzących miesiącach. Freightex podkreśla, że zauważalny jest trend w międzynarodowych firmach transportowych odmawiania świadczenia usług w Wielkiej Brytanii ze względu na sytuację w Calais. Transport towarowy na rynek brytyjski jest coraz trudniejszy każdego dnia.
Liczne źródła podają, że liczba migrantów stacjonujących w Calais i czekających na okazję by dostać się do Wielkiej Brytanii, wzrosła do około 3 tys. osób. Każdego dnia słyszymy o nowych przypadkach przemocy, zastraszania w stosunku do kierowców a nawet aktów wybijania okien i prób wdarcia się siłą do kabiny. Sytuacja osiągnęła drastyczny punkt, w którym są zagrożeni kierowcy, samochody ciężarowe i towary.
Wielu przewoźników nie wybiera się w najbliższym czasie do Wielkiej Brytanii, póki problem w Calais nie zostanie rozwiązany. Firmy nie chcą narażać na niebezpieczeństwo swoich kierowców i samochodów. Branża spodziewa się, że wzrost cen transportu dotknie zarówno import jak i eksport. Jeżeli duża liczba przewoźników nadal będzie rezygnować z transportów do Wielkiej Brytanii, może wywrzeć to efekt domina w cenach transportu.
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) wezwała do rozmieszczenia francuskich sił zbrojnych w okolicach portu Calais w celu walki z nielegalnymi imigrantami. Unia zażądała również, żeby francuska armia eskortowała konwoje ciężarówek na obszarach portowych, jak również zapewniła bezpieczne parkingi dla samochodów ciężarowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania