• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Brakuje trzech podpisów do zakupu Hamburg Sud przez Maersk

PMK

07.11.2017 17:47 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Brakuje trzech podpisów do zakupu Hamburg Sud przez Maersk

Partnerzy portalu

Brakuje trzech podpisów do zakupu Hamburg Sud przez Maersk - GospodarkaMorska.pl

Maersk Line uzyskał zgodę 18 krajów na zakup niemieckiego armatora Hamburg Sud. Teraz duńskiemu przewoźnikowi brakuje podpisów tylko trzech orzecznictw – powiedział Soren Skou, prezes Grupy Maersk.

Największy kontenerowy przewoźnik na świecie, Maersk Line, zapłaci 4,02 mld dolarów za zakup swojego niemieckiego rywala. Połączenie obu armatorów ma zaoszczędzić około 350-400 mln dolarów na kosztach operacyjnych rocznie. Co ciekawe, nie dojdzie do całkowitego wchłonięcia niemieckiego przewoźnika przez Maersk.

- Zamierzamy utrzymać Hamburg Sud jak osobną i dobrze zarządzaną firmę. Obniża to ryzyko tej transakcji i ułatwia integracje. A oszczędności na kosztach operacyjnych wciąż są duże – powiedział Skou.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upadł, zmiana strategii była konieczna.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.