• <
bulk_cargo_port_szczecin

Bałtycki Indeks Towarowy ciągle poniżej 1000 punktów

PMK

09.04.2018 19:34 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Bałtycki Indeks Towarowy ciągle poniżej 1000 punktów

Partnerzy portalu

Bałtycki Indeks Towarowy ciągle poniżej 1000 punktów - GospodarkaMorska.pl

Bałtycki Indeks Towarowy od końca marca notuje ciągły spadek. W poniedziałek wartość indeksu wyniosła dokładnie 948 pkt, o 29 pkt. mniej niż przed tygodniem.

Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).

Najwięcej spadł index capesize, aż o 56 punktów, do 1405 pkt. Oznacza to, że armatorzy tych masowców mogą liczyć na zarobki rzędu 9,256 dolarów dziennie.

Indeks panamaxów z kolei spadł o 15 punktów, do 1141 pkt. Oznacza to, że dziennie zarobki tych jednostek wyniosły 8,222 dolarów dziennie.

Mniejsze statki tradycyjnie notują mniejsze fluktuacje stawek. Indeks supramaxów wzrósł o 12 pkt do 784 pkt, a handysize wzrósł o 8 pkt do 453 pkt.

Bałtycki Indeks Towarowy, jeden z najstarszych i najlepszych wskaźników gospodarczych przejdzie niedługo totalną przemianę.

Większą wagę w obliczeniu indeksu uzyskają teraz zarobki największych masowców capesize, które przewożą węgiel i żelazo. Z indeksu znikną za to wszelkie wskaźniki zarobków najmniejszych jednostek handysize.

Zmiany zostały przygotowane na życzenie funduszy giełdowych i biur rodzinnych, które chcą zainwestować w globalny wskaźnik przewozów towarowych – powiedział Stefan Abertijn przewodniczący Rady BDI.

Bałtycki Indeks Towarowy rejestruje wzrosty popytu na towary przemysłowe, które z kolei wskazują na ekspansję gospodarczą. Jego użyteczność jako wiodącego wskaźnika szybko maleje w okresach ekspansji floty armatorów, przez co stawki nie reagują na wzrost przewiezionych towarów.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.